Nová pravidla zvyšují bezpečnost v boxové uličce, posvítila si na semafory

Sportovní pravidla 2011 přinášejí řadu drobných změn, které mají za cíl posílit bezpečnost v boxové uličce. Mimo jiné by se měly zpřehlednit zastávky v boxech.
Nová pravidla zvyšují bezpečnost v boxové uličce, posvítila si na semafory

Během závodů bývá v boxové uličce velmi rušno zejména ve chvílích, kdy ke svým mechanikům zajíždí více jezdců najednou. Nejen letos jsme byli svědky incidentů při výjezdu a příjezdu vozů na boxová stání. K nepřehledným situacím v posledních letech přispěly semafory, které týmy využívají pro signalizaci jezdcům.

Pokud totiž jezdce na boxovém stání diriguje mechanik s "lízátkem", všichni kolem vidí, kdy se vůz rozjede, signalizace je zřetelná ze všech stran. Když se ale jezdec řídí podle týmového semaforu, je pro stáje kolem situace daleko méně přehledná, především pak pro tu, která stojí před vypouštěným vozem, protože zepředu není vidět, jaká světla svítí na semaforu před jezdcem.

FIA proto zavedla do pravidel povinnost signalizace, která je viditelná z obou stran. To znamená, že nejen ze strany jezdce, ale i zepředu musí být zřetelné, kdy jezdec dostal pokyn k odjezdu. Jak se s tímto pravidlem vypořádají týmy se semafory, můžeme zatím jen odhadovat, ale nabízí se například oboustranné semafory.

Bezpečnosti v boxové uličce se dále týká zákaz předjíždění, možnost uzavřít pit lane z bezpečnostních důvodů a omezení maximální šířky rychlého pruhu na 3,5 metru, více zde a zde.

Diskuze (26) Další článek: Stewardi budou moci udělovat mnohem přísnější tresty
18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.