Nová pravidla: Spousta peněz a nic z toho, zjistil Red Bull

Velkovezír  |  09. 11. 2018 11:59

- sebrat všechny tlačítka z volantu
- zakázat sledování telemetrie během závodu a znemožnit jakékoliv změny nastavení motoru z boxu
- zvýšit počet beztrestných výměn komponentů ze tří aspoň na deset
- zrušit cyklostezky a parkoviště kolem trati a vrátit zpět trávu, štěrk nebo zeď
- nechat Pirelli udělat pořádné pneumatiky a unifikovat přední a zadní křídlo

r126pkp  |  09. 11. 2018 11:21

FIA se sama zamotává do svých pravidel. Všechno to jen zdražuje a efekt 0 s 0 pojde. Vedou F1 do pr....

To se dalo čekat, FIA chce aby týmy šetřili a pak zavedou takovouhle hovadinu.

jurgenb  |  09. 11. 2018 10:35

Přesně. Ale hlavně to ukazuje, jak špatná je myšlenka rozpočtových stropů atd, protože se stejně nic nezmění.
Testování - omezili.
Aero tunely - omezili.
Výdaje na cokoliv - omezili.
Počet motorů a jiných komponent - omezili.

Vše ve jménu nižších nákladů.
Ale mám z toho něco my, diváci? A co samotní jezdci? Jako poslouchat při závodech "šetři gumy, šetři palivo..." Co to je za závody?

Je to tak no. Navíc plánované omezení počet hodin na testovací stolici je taky slušná blbost. V konečném důsledku za tu nespolehlivost stejně zaplatí teamy. Pokud výrobce motorů nedokáže pořádně otestovat spolehlivost, nebude nejspíše moct 100% ručit za jejich spolehlivost. A nejenom že budou muset teamy stejně použít víc motorů než je povoleno (a zaplatit za ně samozřejmě víc peněz), ale také mohou ruku v ruce s tím přijít o dost bodů za umístění v šampionátu- budeme-li předpokládat, že budou ve vícero závodech penalizování.
Některé tyhle kroky opravdu nechápu. To vypadá, jako by ty pravidla "napřeskáčku" vytvářely dva různé teamy, každý s jinou ideologií jak by to asi mělo fungovat. Bez nějaké synchronizace.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 09. 11. 2018 11:05

FoxPw  |  09. 11. 2018 13:23

Spíš budou tendence, jako to dělá RB. Mít jeden tým hlavní a druhý testovací.

Pierre Gasly 2bep  |  09. 11. 2018 13:36

To se přece zakáže, tvrdí někteří. Zajímavé že Ti, kterým vytvoření B-týmu hrozí nejméně

T.E.CH  |  09. 11. 2018 11:20

Nějaký strop je správně. Bez toho se to pravě nepohne. Kladeš špatné otázky, vždy první je majitel práv, týmy a pak až fanoušci... je to bussines, chtějí vydělat. Jasně jsou to spojené nádoby....a proto, když bude nějaký rozumný strop, výkonost se bude přibližovat a nebudou se muset vymýšlet tyhle umělé cypoviny. I tak budou ale určitě rozdíly.....jen ty "nejbohatší" to nebudou moci "výkonost" utlouct penězi.

Pepan A1  |  09. 11. 2018 11:24

Já bych omezil výdaje na FIA. To ale soudruzi úředníci neudělají, protože vepříci si korýtka nezruší.

T.E.CH  |  09. 11. 2018 09:26

Vrazte do toho všichni jen 10 000 Euro a ono předjiždět půjde.

Pierre Gasly 2bep  |  09. 11. 2018 10:51

Byl bych docela nerad, aby Francouzi tahali svůj státní socialismus, skoro až komunismus, i do F1.
F1 vždy byla o velkých penězích
Pro ty, kteří chtějí šetřit jsou zde jiné závody, třeba takový PlechCup

T.E.CH  |  09. 11. 2018 11:15

No, je to kapku jinak... úspory jsou hlavně proto, aby zbylo více Liberty a aby to bylo z jejich pozice více stabilní, to jest aby majitel práv do budoucna nebyl závislej na automobilkách více než je nutné. Stabilta pro všechny. Jde o peníze a o reklamu. Lidem taky o práci.

Je zbytečné utrácet tolik, když to žadnou lepší šou nepřinaší. Být první a mít rozpočet 3 x tak velký než třetí, není až tak velké umění. Chce to najít rozumnou rovnováhu. Spravedlivé to nebude nikdy a vždy to bude o penězích a pořád o velkých. Myslím že je i správné, aby to nebylo o nesmyslných penězích. I tak přední týmy budu mít rozpočet jednou takovej než ti menší....

Pierre Gasly 2bep  |  09. 11. 2018 11:31

Myslím, že těch pokusů o všemožnou regulaci ve jménu "obecného blaha" bylo nejen v F1 spousty a vždy se to minulo účinkem. Dokud to budou dělat lidi pro lidi, vždy bude prostor k přehlédnutím, dvojímu metru, vyjímkám, vždy bude existovat část lidí, kteří se budou snažit ať už jakýkoliv systém přiohnout ve svůj prospěch...

Domluví se na fin. stropech a už začnou přemýšlet jak to obcházet.
I tahle pakárna se změnou aera už je evergrren. Po kolikáté se už hrabe do pravidel ve jménu zlevnění či zlepšení atraktivity a závodění? Jaký byl většinou výsledek?!
Vždy se našly nové cesty, nové možnosti, nová řešení a nic z toho nebylo levné...

Je to jako doufat, že s přísnějšími pravidly na STK z našich silnic zmizí vraky...



Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole