Nová pravidla přinesou větší rozdíly mezi týmy, obává se Horner

Christian Horner si myslí, že změny pravidel v oblasti aerodynamiky, které začnou platit příští rok, nepovedou k těsnějšímu závodění. Formule 1 podle šéfa Red Bullu udělala chybu, když se změnami až příliš spěchala.
Nová pravidla přinesou větší rozdíly mezi týmy, obává se Horner

Ve snaze zatraktivnit dění na trati F1 přišla se sadou aerodynamických změn. Snadněji řešené přední křídlo a širší zadní křídlo by měly vést k zajímavějšímu závodění.

Horner však o přínosu pochybuje. Obává se toho, že rozdílné pochopení nových pravidel jednotlivými týmy by mohlo vést k ještě větším rozdílům mezi vozy. K zajištění větší vyrovnanosti startovního pole by podle šéfa Red Bullu pomohlo zachování současných pravidel.

„Je to významná změna. Jedna věc ovlivňuje druhou a samozřejmě to je i velmi nákladné. Bude to mít vliv na to, aby vozy jezdily blíže u sebe? Možná trochu, ale ne tak výrazně,“ myslí si Horner.

„Nevyhnutelně to někdo udělá správně, některé týmy to vezmou za špatný konec. Pokud něco, tak mezi týmy budou větší mezery. Nejlepší cestou k dosažení vyrovnaného startovního pole je stabilita, pak se týmy začnou přibližovat.“

Šéf F1 po sportovní stránce Ross Brawn vidí změny pro příští rok jako nástin pravidel pro rok 2021. Podle Hornera však byl celý proces až příliš unáhlený, hlavně kvůli podpoře ze strany Mercedesu a Ferrari.

„Bohužel FIA vybrala jen některé prvky z výzkumu, na kterém pracuje Ross, které budou využity příští rok. Mercedes a Ferrari je bohužel prostřednictvím strategické skupiny podpořily. Myslím, že s odstupem času si všechny týmy uvědomí, že možná nebylo správné tak spěchat. Nechme však hodnocení až po prvních čtyřech nebo pěti závodech příštího roku,“ dodává Horner.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (13) Další článek: Honda si pochvaluje lepší komunikaci s Toro Rosso než s McLarenem
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.