Nová pravidla předjíždění usnadní, ale možná ne dostatečně

Podle Rosberga budou rozdíly hlavně v pomalých zatáčkách.
Nico Rosberg se po zkušenostech s dopady nových pravidel domnívá, že s letošními vozy bude možné se soupeři přiblížit snadněji, než to šlo v minulých letech. Jestli to ovšem bude stačit na častější předjíždění, jak si přáli diváci, tím si jistý není.

"Určitě to bude lepší. Otázka je, zda to bude stačit na to, aby se více předjíždělo. Já myslím, že ano. Jak moc se bude předjíždět, to je otázka," řekl Rosberg.

Záměrem nových pravidel bylo snížit aerodynamický přítlak až o 50 procent a zvýšit mechanickou přilnavost vozu. To se podařilo jen částečně.

"Přítlak se snížil víceméně o 20 procent a díky pneumatikám máme o 17 procent více přilnavosti, takže co se týče časů na kolo, předpokládám, že budou na začátku roku podobné," prozradil Rosberg.

Hladké pneumatiky vyžadují přesun těžiště vozu směrem dopředu, což značně zkomplikoval příchod KERS. Rosberg kvůli tomu přes zimu hubnul, ale odmítl sdělit, o kolik kilogramů je nyní lehčí.

U letošních vozů zůstává největším problémem přetáčivost, která je pro jezdce nebezpečná hlavně v pomalých zatáčkách.

"Co se týče řízení, je to velmi podobné, opravdu. Změnilo se ale vyvážení vozu. Ve srovnání s loňským rokem máme více přetáčivosti v pomalých zatáčkách a to je jedno z míst, kde můžete udělat rozdíl. Přetáčivost je pro nás hlavní problém, v důsledku toho musíte řídit trochu odlišně. Musíte být opatrnější, protože jakmile se dostaví přetáčivost, v té zatáčce ztratíte," vysvětlil Rosberg.

Nová pravidla však u Williamsu přivítali s nadšením, protože se díky nim všechny týmy srovnaly na startovní čáru a při vývoji vozů začaly od nuly.
Další článek: Williams: V Melbourne budou mít ostatní týmy stejný difuzor jako my

16:58 | Robert Kubica znovu usedne do vozu formule 1. V pátek odjede první trénink s vozem Alfy Romeo. Nahradí Giovinazziho.
10:18 | F1 v Rakousku bude od příštího roku vysílat Red Bullem vlastněná Servus TV...
6. července | Balíček vylepšení, který mělo Ferrari nasadit v Maďarsku, přiveze tým už tento víkend na Red Bull Ring... nebo alespoň jeho část.
6. července | Alex Zanardi absolvoval v pořadí už třetí operaci. Trvala pět hodin a byla zaměřena na rekonstrukci lebky a stabilizaci oblastí postižených traumatem.

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 11. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10