Nová pravidla podle Hamiltona závodům na atraktivitě nepřidala

U McLarenu jsou s výsledkem prvního závodu spokojeni. Lewis Hamilton má ale pochyby ohledně nových pravidel. Jezdce nutí šetřit pneumatiky a odrazují od předjíždění.

McLaren zažil po všech stránkách poklidný vstup do sezony. Potvrdilo se, že vozy MP4-25 na Ferrari a Red Bull nemají. Přesto se Lewisi Hamiltonovi podařilo vměstnat se na stupně vítězů za oba piloty v rudém. Mistr světa z roku 2008 přesto věří, že nebýt dlouhého pobytu za zadním přítlačným křídlem Nica Rosberga, mohl dopadnout lépe. Jenson Button při svém debutu u McLarenu na svého kolegu ztrácel a dojel sedmý. Do týmové kasičky tak jezdci nasypali celkem 21 bodů.

"Odjel jsem docela dobrý závod. V zatáčce číslo čtyři jsem ale trochu ztratil, zablokoval jsem kola a byl příliš široký, takže se Rosberg dostal přede mě. Byl jsem pak mnohem rychlejší. Je ale těžké se někoho držet a zároveň dávat pozor na pneumatiky. Kdybych byl před ním, možná bych dokázal chytit vláček vpředu. Pro mě a pro tým je to dobrý výsledek. Lepší, než jsme čekali. Potřebujeme dál vynakládat úsilí, abychom se hochů na špici drželi. Nová pravidla přinesla novou výzvu. Určitě neudělala závody zajímavějšími z pohledu předjíždění. V prvním sektoru okruhu jsem ztrácel. Pneumatiky neměly dostatečnou přilnavost. Čeká nás ale zajímavá sezona. Všichni se učí, jak lépe zacházet s pneumatikami, jak šetřit palivo a kdy útočit a kdy ne. Doufám, že fanouškům ukážeme, že umíme odvést dobrou práci," prozradil Hamilton.

Očekávalo se, že by nová pravidla mohla sedět jemnému jezdeckému stylu Jensona Buttona. Třicetiletý Brit ale podotýká, že to dnes s opatrností patrně trochu přehnal:

"Je trochu škoda, že jsem zajel do boxů v době, kdy jsem zajel. Až moc jsem se staral o pneumatiky, protože v posledních pěti kolech jsem mohl jet naplno a dojet Webbera a Michaela. Ten zajel k mechanikům o kolo dříve, což mu pomohlo poodskočit. Přes boxy jsem se dostal před Webbera, což bylo skvělé. Kluci zastávky zvládli bravurně. Já i Lewis jsme se díky nim posunuli dopředu. Ze začátku jsem byl k pneumatikám moc opatrný, pak se ale ukázalo, že drží hodně dobře. Byly lepší než jsem čekal. Myslím, že jsme v šetření pneumatik hodně dobří, pořád ale je prostor pro zlepšování. Všichni chceme být rychlejší a mít lepší přítlak. Nastavení vozu bylo v pohodě. Je jen pár detailů, na které se musím zaměřit, aby více vyhovovalo mému stylu. Byl to ale dobrý první závod, mám z toho radost. Srovnával jsem se pořád s pneumatikami, naplno jsem jel posledních dvacet kol. Dostal jsem se za Michaela a už jsem nemohl nic dělat. Nebyl jsem dost rychlý v prostředním sektoru, abych se ho v posledním pokusil předjet. Bylo to zklamání, ale i zábava."

Další článek: Nedá se předjíždět, lamentoval po závodě Schumacher

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen