Nová pravidla formuli 1 zdramatizovala, říká Mario Theissen

Pro týmy někdy až moc.
Rozsáhlé změny v technických pravidlech pro letošní sezónu přidělaly inženýrům především top týmů nemalé vrásky na čele, ale podle šéfa BMW Sauberu je odměnou pro diváky zajímavější dění na trati.

"Je to velmi vzrušující pro diváky i pro nás, někdy až moc," řekl. "Dokonce už v první části kvalifikace nasazuje téměř každý tým dvě nové sady pneumatik, aby si zajistil postup do druhé části. Tento scénář nikdo neočekával a v posledních deseti letech jsme nic takového neviděli."

Jedním z hlavních cílů nových pravidel bylo usnadnit jezdcům předjíždění, ten se ale podle Theissena nepodařilo splnit úplně.

"Co se týče předjíždění, asi jsme od nových regulí očekávali trochu více," uvedl.

S tím souvisejí i pravidla pro vývoj aerodynamiky, na kterých je podle šéfa BMW Sauberu třebe ještě pracovat. Naopak v oblasti úspor je vše v pořádku.

"V oblasti snižování nákladů se domnívám, že pokrok celkem naplnil očekávání. Nicméně, omezení v oblasti aerodynamiky nejsou tak přisná, jak jsme si mysleli, takže bychom asi mohli udělat více," dodal.
Další článek: Komentář: Co vlastně brání Mosleymu znovu kandidovat?

14:51 | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
10:10 | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
8:58 | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.