Honda ve své poslední sezóně ve F1 nasadila nový koncept pohonné jednotky. Podle Japonců to přineslo nejen lepší výkon, ale také to mělo pozitivní vliv na aerodynamiku.
Pohonná jednotka ve formuli 1 není jen o výkonu, ale také dalších parametrech, jako je spolehlivost, spotřeba nebo to, co se dá volně přeložit jako „zabalení“. Kompaktní pohonná jednotka usnadňuje život aerodynamikům v zadní části vozu.
Honda zkoušela postavit kompaktní pohonnou jednotku už během spolupráce s McLarenem před šesti lety v rámci konceptu „size zero“. Tehdy se to moc nepovedlo. Objevily se problémy s chlazením i menším turbodmychadlem.
Při vývoji letošní pohonné jednotky mohli Japonci využít i tyto zkušenosti a postavit lepší motor.
„Prošli jsme každou jednotlivou součást a koncept naší předchozí pohonné jednotky,“ řekl technický šéf Hondy Tojoharu Tanebe pro Motorsport.com. „Následně jsme letošní pohonnou jednotku navrhli jako novou.“
Tanebe uvádí, že cílem bylo zlepšit výkon spalovacího motoru i ERSu, ale nejen to.
„S novým designem jsme ji také udělali trochu kompaktnější ve srovnání s předchozí pohonnou jednotkou. Myslím, že to také přispělo k balíčku vozu a výkonu.“
„Poloha vačkového hřídele byla snížena a snížili jsme výšku motoru. Je to kompaktní balíček.“
„Výsledkem je, že když je motor nainstalován v šasi, zvyšuje se stupeň volnosti proudění vzduchu. Jinými slovy to přispělo k aerodynamice.“
„Je těžké přijít s přesnými čísly, o kolik se zvýšil přítlak a jak se zlepšil čas na kolo, ale Newey řekl, že je vděčný za to, že pohonná jednotka je kompaktnější.“