Nová pohonná jednotka zlepšila i aerodynamiku, chlubí se Honda

Honda ve své poslední sezóně ve F1 nasadila nový koncept pohonné jednotky. Podle Japonců to přineslo nejen lepší výkon, ale také to mělo pozitivní vliv na aerodynamiku.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Nová pohonná jednotka zlepšila i aerodynamiku, chlubí se Honda | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pohonná jednotka ve formuli 1 není jen o výkonu, ale také dalších parametrech, jako je spolehlivost, spotřeba nebo to, co se dá volně přeložit jako „zabalení“. Kompaktní pohonná jednotka usnadňuje život aerodynamikům v zadní části vozu.

Honda je velmi, velmi blízko Mercedesu, věří Tost

Honda je velmi, velmi blízko Mercedesu, věří Tost

Honda zkoušela postavit kompaktní pohonnou jednotku už během spolupráce s McLarenem před šesti lety v rámci konceptu „size zero“. Tehdy se to moc nepovedlo. Objevily se problémy s chlazením i menším turbodmychadlem.

Při vývoji letošní pohonné jednotky mohli Japonci využít i tyto zkušenosti a postavit lepší motor.

„Prošli jsme každou jednotlivou součást a koncept naší předchozí pohonné jednotky,“ řekl technický šéf Hondy Tojoharu Tanebe pro Motorsport.com. „Následně jsme letošní pohonnou jednotku navrhli jako novou.“

Tanebe uvádí, že cílem bylo zlepšit výkon spalovacího motoru i ERSu, ale nejen to.

„S novým designem jsme ji také udělali trochu kompaktnější ve srovnání s předchozí pohonnou jednotkou. Myslím, že to také přispělo k balíčku vozu a výkonu.“

„Poloha vačkového hřídele byla snížena a snížili jsme výšku motoru. Je to kompaktní balíček.“

„Výsledkem je, že když je motor nainstalován v šasi, zvyšuje se stupeň volnosti proudění vzduchu. Jinými slovy to přispělo k aerodynamice.“

„Je těžké přijít s přesnými čísly, o kolik se zvýšil přítlak a jak se zlepšil čas na kolo, ale Newey řekl, že je vděčný za to, že pohonná jednotka je kompaktnější.“

Další článek: Ve F1 jsou lidé, kteří navždy ztratili můj respekt, říká Wolff

10:57 | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.
10. dubna | Stoffel Vandoorne získal pole position pro závod formule E v Římě. Závod začíná v 16:00, vysílá Eurosport.
9. dubna | Těšíte se sprintové závody? #f1
9. dubna | Včera usedli za volant SF71 junioři Ferrari (Armstrong, Švarcman), dnes jezdí ve Fioranu Charles Leclerc. Důvod tohoto testu není úplně jasný. Ferrari ale teď dokončuje nový simulátor, takže možná sbírá data pro jeho nastavení...

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00