V příštím roce mělo dojít k dramatickým změnám ve všech oblastech formule 1. Revoluce bude nakonec kvůli koronaviru rozložena na dva roky.
Změny technických pravidel vstoupí v platnost až v roce 2022. Od příštího roku ale bude platit rozpočtový strop a také nové obchodní dohody. Ve formuli 1 jsou obchodní dohody mezi F1 a týmy známé pod názvem Concordská dohoda. Název je odvozen podle pařížského náměstí, na kterém sídlí Mezinárodní automobilová federace (FIA).
Současná dohoda končí na konci letošního roku. Nová Concordská dohoda má platit pro období 2021 až 2026 a je první, kterou musí dohodnout s týmy Liberty Media.
„Nová Concordská dohoda doplňuje finanční, technické a sportovní pravidla a zajišťuje silný základ pro udržitelnost, růst a úspěch formule 1 a všech zúčastněných stran,“ řekl Zak Brown.
„McLaren Racing se plně zavazuje formuli 1 a jsme připraveni tuto novou dohodu okamžitě podepsat.“
Kromě Wokingu zazněl souhlas s dohodou také z Maranella. „Pokud jde o Ferrari, jsme připraveni podepsat,“ řekl Binotto. „Rádi bychom podepsali, myslím, že i docela brzy.“
„Je to důležité pro budoucnost a pro přehlednost. Alespoň budeme všichni vědět, jak na tom jsme. Myslím, že je to důležité také pro malé týmy.“
„Výhled do budoucna je důležitý. Takže někteří jsou připraveni podepsat. Jsme spokojeni, protože víme, že F1 pochopila důležitost role Ferrari ve F1. Pro nás to bylo klíčové, a tak jsme s výsledkem spokojeni.“
Binotto však také naznačil, že někteří soupeři nejsou s dosavadním průběhem jednání tak spokojeni jako McLaren a Ferrari.
„Bylo investováno mnoho práce a nemyslím si, že jsme velmi daleko od toho, co bychom mohli všichni podepsat, ale je stále třeba hovořit o některých bodech,“ uvedl šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer.
Foto: Getty Images / Charles Coates