Nová aerodynamická pravidla budou krokem zpět, shodují se šéfové týmů

Lewis Hamilton harry1967  |  05. 11. 2018 06:03

Ale ale panove. Tady nejde o predjizdeni, nybrz o pomalejsi projizdeni a v dusledku toho citelnejsi reklamy ma vozech.

Kimi Räikkönen suprfunf1  |  04. 11. 2018 12:15

Co si f1 neuvědomuje že v nejslavnějších dnech f1 a třeba i indycar byla aero uplně jednoduché.. šlo spíš o materiály a výkony motorů a umění řidičů.. Pak jsme přesli do aero věku, tisíce křidýlek že by vložky always záviděly, a to přineslo posun.. a tzv kroky kupředu.. až k DRS apod.. Ale dřív taky trvalo třeba 20 kol než někdo někoho předjel.. A musel ho doslova uštvat.. Dnes je tlak na co nejvíc předjíždění, prý je to dobré pro show .. Myslím že tohle je hlavní otázka - je mnoho předjíždění dobré pro show?? Nebo chceme štvaní lovné zvěře a pak bitvu kolo na kolo ?? Myslím že šéfové týmů toto asi nechápou.. Ale stejěn tak to tak nechápe ani FIA.. Asi jim to budu muset vysvětlit..

Extrémem jsou závody motorek, kde se v každém kole předjedou 3x tam a zpět a přiznám se, že mě to moc nebaví.

martinkozak.com, artofsport.cz

Lewis Hamilton Ondrej_V  |  04. 11. 2018 00:12

Uvidíme, jak se bude v Austrálii předjíždět Aby se aspoň někomu zadařilo někoho předjet (a ne v boxech)

Filip.H  |  03. 11. 2018 22:20

Odebrané prvky předního křídla mají za úkol usměrnit vzduch kolem předních kol - snižují odpor, nezvyšují přítlak. Gumy se budou ničit prakticky pořád stejně. Zrušení pár průřezů na bočnicích zadního křídla trochu sníží počet drobných turulencí za monopostem, ale vliv na předjíždění je opět minimální.

Lepší řešení:
- menší křídla
- větší difuzor a tvarovaná podlaha
- nižší hmotnost

FantomasMan  |  03. 11. 2018 16:52

Hodl žijú vo svojej "sociálno-inžinierskej" bubline.

Pierre Gasly Ferda.  |  03. 11. 2018 15:31

Prosím o definici co je krokem zpět.
Ano, motorsport byl vždycky v souznění techniky s s vynikajícími výkony jezdců, ale co se děje dnes?
Když porovnám význam současných jezdců s jezdci z minulých ér, tak kvalita těch současných hodně ztrácí na významu. Jaký význam ti dnešní kluci mají, když během závodu slyší 50x uber a šetři gumy? Kde jsou ty časy, kdy během závodu měl hlavní slovo jezdec a jeho umění? Byl to právě on, který při zastávce v boxech říkal mechošům, tam mi uber na křídle, nebo přifoukni gumy.
A dnes? O většině všech úkonů mechaniků neřídí lidé, ale kybernetika.
A to si myslím, že je špatně a že některé kroky zpět jsou pouze k prospěchu věci.

Lucas di Grassi Stráťa  |  03. 11. 2018 18:33

Hlavně mi přijde že F1 pořádně neví co chce být.

Často se tu nadává na FE ale narozdíl od F1 ukazuje FE jednu poměrně zásadní věc - zná své silné a slabé stránky a pracuje s nimi. V FE pánové ví že jejich auta jsou například poměrně pomalá a proto jezdí na městských okruzích kde i s takovým autem nabídnou zajímavý závod.
F1 zkouší "lítat se stíhačkou v obýváku" a pak se všichni diví že to moc nefunguje - ještě aby jo když je pro ty auta okruh prostě malej. Podle mě by se nové okruhy měli podobat spíš původnímu Hockenheimu, Silverstonu, Spa nebo rovnou Nordschleife (s lepším povrchem atd.). Prostě opravdu rychlý okruhy a prodloužit závodní vzdálenost. 305 km je při dnešních výkonech strašně málo - třeba GP Itálie se zkrátila od roku 1950 na polovinu, Monako 1950 trvalo víc než 3 hodiny atd.
Na rychlým okruhu se jede s nižším přítlakem, závisí víc na jezdci, auta by na delší vzdálenost dostali víc zabrat, ve vyšších rychlostech by byli víc namáhaný a jezdci by taky dostali víc zabrat při delším závodě...

Pierre Gasly Ferda.  |  03. 11. 2018 19:05

Jsem těžký odpůrce formule Ee, ale musím uznat, že si na nic nehraje a drží se své linie.
S F1 je to v tomhle směru mnohem horší. Dnešní vozy jsou paskvil. Sílu sice mají, ale ale jsou těžké a monstrózní. Není divu, že jsou v zatáčkách neohrabané a že jedinou šanci na předjíždění mají pouze na rovinkách a to ještě díky DRS.
Stíhačkami bych F jedničky zrovna nenazval. Spíše bombardéry, které se jako hbité stíhačky pouze tváří.

V pocatcich F1 jsme hodnotili pomer jezdec/motor. Pozdeji pribyly gumy, pak aerodynamika, no a nyni IT. Jezdec logicky postupne ztraci na vyznamu. Taky se mi to nelibi, jenze to je vyvoj. Krasny a hnusny zaroven.

karelse

Pierre Gasly Ferda.  |  03. 11. 2018 21:12

Jenže ten skok s ERS je až příliš velký. Až mě mrzí, že Formule Ee nepřišla dříve. Třeba by se ten hnus do F1 nikdy nedostal.

udelal bych jedinou zmenu. povolte drs po cele delce, kdykoliv. vetrny pytel bude fungovat stale. kdo bude mit koule jezdit s tim i v zatacce ten bude mit vyhodu

SebF1Win2K18

FoxPw  |  03. 11. 2018 16:26

Pěkná blbost. Pak by DRS mohl využívat jen jezdec v čistém vzduchu (ten pomalejší vepředu) a ten co by chtěl předjet by ve špinavém vzduchu s DRS vycestoval mimo dráhu. Takže v důsledku by se předjíždělo ještě méně, než dnes.

takle to fakt nefunguje :D bez pritlaku na zadku neprojedes zatacku ani zdaleka tak rychle..Ty jsi ale odbornik :D

podivej se na letosni tusim UK zavod

To spis at si DRS zapnou kdy chteji na predem ustanovenych mistech. Ale pocet zapnuti by byl tak na polovicce poctu kol

Lewis Hamilton Ondrej_V  |  04. 11. 2018 00:13

V zatáčce? Hodně mimo realitu...

Stoffel Vandoorne Rover78  |  03. 11. 2018 13:10

Krok zpět v rychlosti... hm, jestli se budou moct držet blíž u sebe aniž by si ohoblovali gumy, a zlepší to předjíždění tak to bude spíš ku prospěchu věci. A taky to dost přidá na významu pilota si myslím, trochu to smázne technologický rozdíly. Snad to bude fungovat jak je zamýšleno ....

Never vsemu co rikaji, rozdil tam bude, ale predjizdet porad nepujde. Kdyz si na to stezovali uz v pulce 90. let a to tam meli spis jen takovy fosny misto kridel, tak to nepujde ani napresrok :)

Resim li problem zpusobem, ktery jej neresi ..., fakt to na nobelovku neni. Mnohem dulezitejsi jsou zde asi dusevni nedostatky tvurcu pravidel.

karelse

Triper  |  03. 11. 2018 12:00

Já to vidím trochu jinak. Ať jsou pravidla jakákoliv, stejně si budou fanoušci pořád stěžovat...
A nejvíc ti, kteří závod naživo nikdy neviděli a ti, co vůbec netuší...
Dnešní závody jsou nejzajímavější za možná 20 let a stejně je nespokojenost.


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

21:03 | Albon bude jezdit s číslem 23.
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.