Nová aerodynamická pravidla budou krokem zpět, shodují se šéfové týmů

Počínaje sezónou 2019 vejdou ve formuli 1 v platnost úpravy pravidel týkajících se aerodynamiky. Monoposty budou mít nově na příklad jednodušší přední přítlačná křídla. Podle šéfů týmů se však úpravy pravidel podepíší na výkonnosti vozů.
Nová aerodynamická pravidla budou krokem zpět, shodují se šéfové týmů

Jednodušší přední přítlačná křídla a další malé změny na aerodynamice vozů by měly od příští sezóny usnadnit předjíždění.

Vozy sice budou vypouštět méně „špinavého“ vzduchu a budou díky tomu moci jezdit v těsnějším závěsu, na druhou stranu však budou mít úpravy aerodynamiky velmi pravděpodobně za následek omezení výkonosti. Nových rekordů okruhů se tak příští rok zřejmě nedočkáme.

„Není teď jednoduché udělat si obrázek o tom, jak bude vypadat rok 2019. Myslím, že se zlepšíme v oblasti motoru, na druhou stranu máme stále určité pochyby o pneumatikách a o aerodynamice,“ řekl pro Motorsport Week šéf týmu Sauber Frederic Vasseur.

„Pokud se budeme bavit o nových aerodynamických pravidlech, tak musím říct, že je to velký krok zpět. Myslím, že již teď se každý soustředí na hledání ztraceného výkonu. Nevím, jak na to budeme my, ani nevím, jestli se dokážeme zlepšit. Bude to zrádné,“ dodal Vasseur.

Auta budou příští rok kvůli změnám ošklivější, obává se Verstappen

Auta budou příští rok kvůli změnám ošklivější, obává se Verstappen

Jedním z týmů, které si během testování v Maďarsku vyzkoušely nové přední křídlo, byla Force India. Ani její šéf Otmar Szafnauer však z nového řešení nadšený nebyl.

„Otestovali jsme to a byl to významný krok zpět. Nastavili jsme si agresivní cíle, ale nevím, jestli jich budeme schopni dosáhnout. Snažíme se předpovědět, jaká bude budoucnost s těmito pravidly, ale každopádně to bude velký krok zpět,“ řekl Szafnauer.

Franz Tost je poté k novým řešením skeptický z jiného důvodu. Šéf Toro Rosso je přesvědčený, že výkonnostní ztrátu týmy doženou brzy, na druhou stranu však pochybuje o slibovaném pozitivním přínosu pro předjíždění.

„Mluvil jsem o tom s lidmi ve větrném tunelu a ti si nemyslí, že by nová přední křídla nějak výrazně zlepšila předjíždění. Proto si nemyslím, že změna pravidel přinese očekávané výsledky a předjíždění se neusnadní.“

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Ať u nás Hamilton zůstane navždy, přeje si Wolff

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen