Nová aerodynamická pravidla budou krokem zpět, shodují se šéfové týmů

Počínaje sezónou 2019 vejdou ve formuli 1 v platnost úpravy pravidel týkajících se aerodynamiky. Monoposty budou mít nově na příklad jednodušší přední přítlačná křídla. Podle šéfů týmů se však úpravy pravidel podepíší na výkonnosti vozů.
Nová aerodynamická pravidla budou krokem zpět, shodují se šéfové týmů

Jednodušší přední přítlačná křídla a další malé změny na aerodynamice vozů by měly od příští sezóny usnadnit předjíždění.

Vozy sice budou vypouštět méně „špinavého“ vzduchu a budou díky tomu moci jezdit v těsnějším závěsu, na druhou stranu však budou mít úpravy aerodynamiky velmi pravděpodobně za následek omezení výkonosti. Nových rekordů okruhů se tak příští rok zřejmě nedočkáme.

„Není teď jednoduché udělat si obrázek o tom, jak bude vypadat rok 2019. Myslím, že se zlepšíme v oblasti motoru, na druhou stranu máme stále určité pochyby o pneumatikách a o aerodynamice,“ řekl pro Motorsport Week šéf týmu Sauber Frederic Vasseur.

„Pokud se budeme bavit o nových aerodynamických pravidlech, tak musím říct, že je to velký krok zpět. Myslím, že již teď se každý soustředí na hledání ztraceného výkonu. Nevím, jak na to budeme my, ani nevím, jestli se dokážeme zlepšit. Bude to zrádné,“ dodal Vasseur.

Auta budou příští rok kvůli změnám ošklivější, obává se Verstappen

Auta budou příští rok kvůli změnám ošklivější, obává se Verstappen

Jedním z týmů, které si během testování v Maďarsku vyzkoušely nové přední křídlo, byla Force India. Ani její šéf Otmar Szafnauer však z nového řešení nadšený nebyl.

„Otestovali jsme to a byl to významný krok zpět. Nastavili jsme si agresivní cíle, ale nevím, jestli jich budeme schopni dosáhnout. Snažíme se předpovědět, jaká bude budoucnost s těmito pravidly, ale každopádně to bude velký krok zpět,“ řekl Szafnauer.

Franz Tost je poté k novým řešením skeptický z jiného důvodu. Šéf Toro Rosso je přesvědčený, že výkonnostní ztrátu týmy doženou brzy, na druhou stranu však pochybuje o slibovaném pozitivním přínosu pro předjíždění.

„Mluvil jsem o tom s lidmi ve větrném tunelu a ti si nemyslí, že by nová přední křídla nějak výrazně zlepšila předjíždění. Proto si nemyslím, že změna pravidel přinese očekávané výsledky a předjíždění se neusnadní.“

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Ať u nás Hamilton zůstane navždy, přeje si Wolff

13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.
12. září | Alex Peroni byl propuštěn z nemocnice, kde byl hospitalizován po nehodě v Monze v F3

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10