Nos vozu se ještě hodně změní, upozorňuje Force India

Veřejnost zatím viděla jen část nosu monopostu VJM07 a technický ředitel Force Indie Andy Green už avizoval, že se stejně nejedná o definitivní verzi.
Nos vozu se ještě hodně změní, upozorňuje Force India

Očekává se, že nosy letošních vozů budou hodně zúžené, aby vyhověly požadavkům pravidel na maximální výšku a zároveň aby co nejméně narušovaly tok vzduchu pod auto.

Na jediném snímku, který Force India zatím uvolnila, není vidět řešení u VJM07, ale podle Greena se stejně změní.

"Náš nos je v první verzi a později budeme mít upravenou příď vozu, která bude potenciálně o dost jiná," uvedl. "Museli jsme zvolit pragmatický přístup a říct, že musíme jet testovat, takže musíme auto dostat ven. Jakkoliv chceme tlačit hranice nárazové struktury, protože víme, jak je důležitá pro celý vůz, nemáme zdroje na posouvání hranic u naší první verze, takže potřebujeme základ."

"Nos, který je na představovaném voze, je základ. Máme auto, se kterým můžeme jet testovat a závodit. Před několika týdny jsme začali posouvat hranice designu, protože si myslíme, že je v tom výkonnost. Přijdou nové koncepty."

Co z bočního pohledu není také vidět, jsou užší přední přítlačné křídlo a přepracovaná záď, vše podle požadavků pravidel. Zadní křídlo je jednodušší a výfuk jen jeden. "Takže došlo k celkem dramatické ztrátě u hlavních čísel přítlaku, ale došlo také ke snížení odporu vzduchu, který klesl také dramaticky," vysvětloval Green.

Dalšími změnami, tentokrát neviditelnými zvenku, jsou nová převodovka s osmi stupni pro jízdu vpřed a zadní brzdy nově řízené elektronikou. U převodovky přinášejí zásadní změnu také Sportovní pravidla, která nutí každý tým napevno zvolit převodové poměry pro celou sezónu.

"I když nám převodové poměry nastavil Mercedes, také jsme udělali vlastní simulace, a abych byl upřímný, došli jsme k podobným závěrům," komentoval Green. "Rádi jsme pokračovali touto cestou. Myslím, že máme nárok na jednu změnu (převodů za sezónu), takže si počkáme a uvidíme, jaká bude výkonnost ve srovnání s našimi simulacemi."

"Dobrá zpráva je, že dlouhé diskuze o převodech se stanou minulostí, takže to ušetří trochu času při práci na okruzích! Naše poměry vypadají dobře podle toho, co jsem viděl u našich předběžných řešení."

Další článek: Nejrychlejší bylo při loňských zastávkách v boxech Ferrari

9:41 | Kromě společnosti Uralkali přichází k Haasu také německá telekomunikační firma 1&1.
2. března | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
2. března | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
2. března | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz