Nos vozu se ještě hodně změní, upozorňuje Force India

Veřejnost zatím viděla jen část nosu monopostu VJM07 a technický ředitel Force Indie Andy Green už avizoval, že se stejně nejedná o definitivní verzi.
Nos vozu se ještě hodně změní, upozorňuje Force India

Očekává se, že nosy letošních vozů budou hodně zúžené, aby vyhověly požadavkům pravidel na maximální výšku a zároveň aby co nejméně narušovaly tok vzduchu pod auto.

Na jediném snímku, který Force India zatím uvolnila, není vidět řešení u VJM07, ale podle Greena se stejně změní.

"Náš nos je v první verzi a později budeme mít upravenou příď vozu, která bude potenciálně o dost jiná," uvedl. "Museli jsme zvolit pragmatický přístup a říct, že musíme jet testovat, takže musíme auto dostat ven. Jakkoliv chceme tlačit hranice nárazové struktury, protože víme, jak je důležitá pro celý vůz, nemáme zdroje na posouvání hranic u naší první verze, takže potřebujeme základ."

"Nos, který je na představovaném voze, je základ. Máme auto, se kterým můžeme jet testovat a závodit. Před několika týdny jsme začali posouvat hranice designu, protože si myslíme, že je v tom výkonnost. Přijdou nové koncepty."

Co z bočního pohledu není také vidět, jsou užší přední přítlačné křídlo a přepracovaná záď, vše podle požadavků pravidel. Zadní křídlo je jednodušší a výfuk jen jeden. "Takže došlo k celkem dramatické ztrátě u hlavních čísel přítlaku, ale došlo také ke snížení odporu vzduchu, který klesl také dramaticky," vysvětloval Green.

Dalšími změnami, tentokrát neviditelnými zvenku, jsou nová převodovka s osmi stupni pro jízdu vpřed a zadní brzdy nově řízené elektronikou. U převodovky přinášejí zásadní změnu také Sportovní pravidla, která nutí každý tým napevno zvolit převodové poměry pro celou sezónu.

"I když nám převodové poměry nastavil Mercedes, také jsme udělali vlastní simulace, a abych byl upřímný, došli jsme k podobným závěrům," komentoval Green. "Rádi jsme pokračovali touto cestou. Myslím, že máme nárok na jednu změnu (převodů za sezónu), takže si počkáme a uvidíme, jaká bude výkonnost ve srovnání s našimi simulacemi."

"Dobrá zpráva je, že dlouhé diskuze o převodech se stanou minulostí, takže to ušetří trochu času při práci na okruzích! Naše poměry vypadají dobře podle toho, co jsem viděl u našich předběžných řešení."

Další článek: Nejrychlejší bylo při loňských zastávkách v boxech Ferrari

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00