Nos vozu se ještě hodně změní, upozorňuje Force India

Veřejnost zatím viděla jen část nosu monopostu VJM07 a technický ředitel Force Indie Andy Green už avizoval, že se stejně nejedná o definitivní verzi.
Nos vozu se ještě hodně změní, upozorňuje Force India

Očekává se, že nosy letošních vozů budou hodně zúžené, aby vyhověly požadavkům pravidel na maximální výšku a zároveň aby co nejméně narušovaly tok vzduchu pod auto.

Na jediném snímku, který Force India zatím uvolnila, není vidět řešení u VJM07, ale podle Greena se stejně změní.

"Náš nos je v první verzi a později budeme mít upravenou příď vozu, která bude potenciálně o dost jiná," uvedl. "Museli jsme zvolit pragmatický přístup a říct, že musíme jet testovat, takže musíme auto dostat ven. Jakkoliv chceme tlačit hranice nárazové struktury, protože víme, jak je důležitá pro celý vůz, nemáme zdroje na posouvání hranic u naší první verze, takže potřebujeme základ."

"Nos, který je na představovaném voze, je základ. Máme auto, se kterým můžeme jet testovat a závodit. Před několika týdny jsme začali posouvat hranice designu, protože si myslíme, že je v tom výkonnost. Přijdou nové koncepty."

Co z bočního pohledu není také vidět, jsou užší přední přítlačné křídlo a přepracovaná záď, vše podle požadavků pravidel. Zadní křídlo je jednodušší a výfuk jen jeden. "Takže došlo k celkem dramatické ztrátě u hlavních čísel přítlaku, ale došlo také ke snížení odporu vzduchu, který klesl také dramaticky," vysvětloval Green.

Dalšími změnami, tentokrát neviditelnými zvenku, jsou nová převodovka s osmi stupni pro jízdu vpřed a zadní brzdy nově řízené elektronikou. U převodovky přinášejí zásadní změnu také Sportovní pravidla, která nutí každý tým napevno zvolit převodové poměry pro celou sezónu.

"I když nám převodové poměry nastavil Mercedes, také jsme udělali vlastní simulace, a abych byl upřímný, došli jsme k podobným závěrům," komentoval Green. "Rádi jsme pokračovali touto cestou. Myslím, že máme nárok na jednu změnu (převodů za sezónu), takže si počkáme a uvidíme, jaká bude výkonnost ve srovnání s našimi simulacemi."

"Dobrá zpráva je, že dlouhé diskuze o převodech se stanou minulostí, takže to ušetří trochu času při práci na okruzích! Naše poměry vypadají dobře podle toho, co jsem viděl u našich předběžných řešení."

Další článek: Nejrychlejší bylo při loňských zastávkách v boxech Ferrari

15:08 | Haas potvrdil, že Mazepin bude jezdit s číslem 9. Původně chtěl jezdit s číslem 99, ale to má Giovinazzi. Číslo 9 měl Ericsson, ale vzhledem k tomu, že je (bude) dva roky mimo F1, tak se číslo uvolní...
15:04 | Podle španělských médií dostal Alonso zelenou pro účast v testu mladíků po Abú Dhabí. Do testů by prý měly být nakonec nasazeny dvě auta od každého týmu, takže uvidíme i Buemiho, Kubicu, Ferrari zřejmě nasadí Sainze. Zatím to nebylo potvrzeno.
13:33 | Mick Schumacher se s Haasem zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí a také testů po závodě.
9:40 | Jezdecké sestavy pro GP Sachíru: Haas: Pietro Fittipaldi, Kevin Magnussen Mercedes: George Russell, Valtteri Bottas Williams: Jack Aitken, Nicholas Latifi

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10