Norris ovlivnil Verstappena schválně kvůli Mercedesu, naznačil Marko. McLaren to rázně popřel

Max Verstappen si v kvalifikaci stěžoval na Norrise a Vettela, kteří ho měli zdržet v rychlém kole. Helmut Marko si myslí, že mohlo jít o záměr.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Norris ovlivnil Verstappena schválně kvůli Mercedesu, naznačil Marko. McLaren to rázně popřel | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

„Samozřejmě je to frustrující, když zajedete nejrychlejší čas. Ve čtvrté zatáčce dostal zezadu poryv větru,“ řekl Helmut Marko pro Servus TV o prvním pokusu Verstappena v Q3, který měl hodnotu 1:18.209, ale FIA mu ho kvůli traťovým limitům smazala. Připomeňme, že Bottas zajel 1:18.348. „Čas kvůli tomu ztratil, nikoliv získal,“ pokračuje Marko.

Kvalifikační pokus třetího Verstappena ovlivnil provoz na trati, opřel se do Norrise a Vettela

Kvalifikační pokus třetího Verstappena ovlivnil provoz na trati, opřel se do Norrise a Vettela

„Ve druhé jízdě pak Landu Norrisovi řekli, aby Maxovi nedělal žádnou laskavost. Velmi sportovní od Mercedesu... A pak tam byl Seb, ten měl samozřejmě plné ruce práce s autem, aby ho udržel na trati. Bylo to trochu nešťastné.“

Volně přeloženo: Helmut Marko obvinil McLaren, že zdržel Verstappena. Ne snad kvůli tomu, že pomýšlel na bitvu o nejlepší čas, ale protože se jedná o partnera Mercedesu.

Podle McLarenu však ona „laskavost“ ležela někde úplně jinde. Tým nechtěl dát soupeřům výhodu v podobě jízdy ve slipstreamu, kdy se jezdec pověsí za soupeře, který rozráží vzduch a tím získá na rovince vyšší rychlost.

Podle McLarenu je to nesmysl

„Především musíme jasně říci, že jezdíme sami za sebe a ne za někoho jiného,“ uvedl Andreas Seidl. „Našim cílem je dojet s našimi dvěma vozy co nejvýše.“

„Myslím, že je normální, že tak, jak to dělají všichni, a Max nebyl výjimkou, nechcete nikomu dělat vzduchový pytel, protože je to výhoda pro druhé auto.“

Ricciardo nechápe ztrátu a výpadek v Q1

Ricciardo nechápe ztrátu a výpadek v Q1

„Kvalifikace je o tom, abyste sami zajeli čas na kolo bez pomoci někoho jiného. A myslím si, že na tenhle rádiový hovor pravděpodobně narážejí... Když se podíváte na to, co všichni dělali na hlavní rovince, po dojetí kola jste se prostě snažili dostat z cesty, ze slipstreamu, abyste se ujistili, že si každý může zajet své kolo sám a bez další pomoci.“

Norris uvedl, že týmové rádio pochopil také tak. „Netuším, co jsem udělal špatně,“ odpověděl Norris na otázku ohledně Verstappenových stížností. „Byl jsem si jistý, že jsem docela daleko před ním, a pak, když jsem ho nechal předjet, jsem byl úplně vpravo, jakoby na opačné straně trati, jel na dvojku, tak pomalu, jak to jen jde.“

„Snažil jsem se, jak nejlépe jsem uměl, abych mu uhnul z cesty. Nechtěl jsem mu překážet nebo něco takového. Neblokoval jsem ho ani jsem nic takového neudělal. Nikdy jsem nebyl tak blízko.“

Váš názor Další článek: Buemi, Hartley a Nakadžima získali historické první vítězství pro hypervůz Toyota
11:34 | F1 prodloužila s Abú Dhabí smlouvu do roku 2030.
10:44 | S vozem Williams bude příští týden v juniorských testech jezdit Logan Sargeant.
16:06 | Příští týden proběhnou v Abú Dhabí testy 18palcových pneumatik ale také testy juniorských jezdců. Robert Švarcman bude jezdit s Haasem ale také s Ferrari (tam společně s Fuocem).
8. prosince | Uveřejněna startovní listina pro rok 2022: Kuan-jü Čou s číslem 24, Ferrari zatím bez Mission Winnow a Red Bull / AlphaTauri s motory Red Bull Powertrains.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00