Nissany: Zapracovat chci hlavně na kvalifikacích | foto: PHM racing

foto: PHM racing

Nissany: Zapracovat chci hlavně na kvalifikacích

Exklusivní rozhovor s pilotem PHM by Charouz, který letos ve formuli 2 jede již svou pátou sezónu.

Roy Nissany je synem izraelského automobilového závodníka Chanocha Nissanyho, někdejšího testovacího pilota Minardi. Proto patří k pilotům, kteří měli cestu do motorsportu poměrně jednoduchou.

„Na motokárách jsem začal profesionálně jezdit, když mi bylo šest let. A jelikož se u mě projevil talent, dál už to šlo tak nějak samo.“

Prošel si dvěma sezónami v ADAC a dvěma v evropské formuli 3. Avšak svou nejúspěšnější část kariéry prožil ve formuli V8 3.5 (přejmenované formuli Renault 3.5). Tam v roce 2016 s českým týmem Charouz Racing, který tenkrát nesl název Lotus, dokázal celkově skončit čtvrtý.

„Na ten rok vzpomínám velmi rád, jelikož to byl nejlepší rok mé kariéry. Byli jsme velmi silní a velmi úspěšní. S týmem se nám skvěle spolupracovalo. Obzvlášť úžasné bylo mé dvojité vítězství na Silverstone 2016.“

Ke dvou vítězstvím na britském okruhu dokázal přidat ještě jedno na Monze a čtyři další pódiová umístění. Od té doby zůstal s českým týmem v kontaktu. Ve formuli 2 si prošel týmy Campos, Trident a dvěma sezónami u Dams. A až na konci roku 2022 přišel ten správný čas podepsat s Charouz racing i smlouvu i pro formuli 2.

„Bylo skvělé se po tolika letech opět vrátit do dílny na Žebrák. Tým je pro mě jako rodina. Takže je to pro mě pěkný pocit být zase zpátky. Snad se nám po zbytek roku podaří ukázat lépe, než tomu bylo zatím v Bahrajnu.“

334231820_604369397846216_2026716132680642996_n (1).jpg

Záhy po podpisu smlouvy byl však tým prodán Paulu Müllerovi a Charouz Racing System se změnil pouze v provozovatele týmu. Izraelského pilota však náhlá změna majitele nijak neznepokojuje.

„Myslím, že takový nový a čerstvý restart je pro tým dobrý. Lidé z PHM, obzvlášť Paul [Müller] do toho vkládají velké nadšení. Dávají týmu nové impulsy. Je skvělé je mít na palubě.“

Roy Nissany působí ve formuli 2 již od roku 2018 a společně s Ralphem Boschungem, tak patří k nejzkušenějším pilotům série. Což v mnoha oblastech může přinést výhody.

„Myslím, že mi mé zkušenosti pomáhají hlavně v tom, jak dokážu šetřit vůz. A také k pochopení správné strategie. Pochopení toho, jak věci fungují. Prostě řekněme takový druh závodního managementu.“

I za ta léta je tu stále něco, kde ví, že se potřebuje zlepšit. „Určitě potřebuji zlepšit kvalifikace. Ostatně tam je vždy prostor pro zlepšení se, dokavaď nejste na pole position. A speciálně po naší kvalifikaci v Bahrajnu je vidět, že máme ještě hodně na čem pracovat.“

Právě kvůli nepovedené kvalifikaci musel Nissany startovat v obou závodech v Bahrajnu z poslední řady. A ač ve sprintu i hlavním závodě určitý postup prokázal, na body bylo z chvostu pole ten víkend příliš daleko.

Jelikož už Roy Nissany působí v českém týmu ve své kariéře podruhé, už mnohokrát jeho cesty vedly na Žebrák ve středních Čechách i do Prahy. A tu si za ty roky velmi oblíbil.

„Prahu miluju. Navštívil jsem ji již mnohokrát. Ať už ve volném čase nebo kvůli návštěvě týmu. Je to jedno z mých nejoblíbenějších měst.“

A jaké cíle si klade pro sezónu 2023? „Rád bych se v kvalifikacích konzistentně umisťoval do top 10 a z té pozice pak pravidelně sbíral body.“

Doporučujeme

Články odjinud