Nigel Mansell považuje nový Lotus Renault GP za ten "pravý" Lotus

Bývalý pilot formule 1 Nigel Mansell vyjádřil radost nad návratem skupiny Lotus do formule 1 skrze svůj podíl v současném týmu Renault F1.
Nigel Mansell považuje nový Lotus Renault GP za ten "pravý" Lotus

Šampion z roku 1992 se tak připojil k těm, kteří mají Lotus Renault GP za skutečný ‚Lotus‘, nikoli Team Lotus Tonyho Fernandese. [O nové situaci jsme podrobně psali zde.]

Mansell za tým John Player Team Lotus nejprve s motory Ford a pak Renault na počátku osmdesátých let sám závodil.

Britský magazín Autosport vydal minulý týden ve čtvrtek své tištěné číslo, na jehož obálce je velkým písmem napsáno „Skutečný Lotus je zpátky“, maje na mysli Lotus Renault GP, který vlastní Genii Capital a Group Lotus automobilky Proton – soupeři Tonyho Fernandese s jeho stájí Team Lotus. Zástupce šéfredaktora magazínu pak v editorialu vysvětluje, proč má Lotus Renault GP za reálný Lotus, a ne Team Lotus Tonyho Fernandese. Tyto texty pochopitelně nepotěšily Tonyho Fernandese a zejména jeho technického ředitele Mika Gascoyna.

Zástupci Fernandesova Lotusu si pak s magazínem Autosport vyměnili několik emailů, ale odpovědí šéfredaktora Adrewa van de Burgta nebyli nadšeni. Ten totiž Fernandese osočil z toho, že se snaží pouze profitovat ze slávy známé značky a vyzval (Fernandesův) Team Lotus, aby nedávali takový průchod emocím. Mike Gascoyne, který úryvky mailů zveřejnil na internetu, nazval přístup Autosportu neprofesionálním.

K Autosportu se s tím, že Lotus Renault GP je tím „pravým“ Lotusem, přidal Nigel Mansell. Dokazuje to, že Group Lotus/Proton a výkonný šéf Dany Bahar dokážou získat silnou podporu, zatímco dvojice Fernandes – Gascoyne je ve svém boji spíše osamocena.

Jedním z příkladů pak Mansell vyzdvihuje důležitost spojení týmu formule 1 a běžného automobilového průmyslu a naráží tím na to, že Fernandes kromě aerolinek a týmu F1 žádnou automobilku nemá.

„Opětovným spojením Lotusu a Renaultu jsem nadšen,“ řekl Nigel Mansell. „Pamatuji si, že první smlouva mezi Lotusem a Renaultem byla podepsána v polovině sezony 1982, což přineslo turbem poháněný motor jednomu z našich vozů určeného pro kolegu Elia de Angelise. Colin (Chapman) pro mě připravil auto upravené tak, aby maximálně využilo potenciálu atmosférického motoru Ford-Cosworth. Využil k tomu prototypu nového zavěšení kol, ale nakonec toto řešení bylo po pár závodech staženo. Bylo ale nakonec úspěšně aplikováno pro běžné silniční vozy, což jen dokazuje, jak Lotus dokázal svá inovativní řešení přenést na běžnou silnici. Není pochyb o tom, že nové dobrodružství ve formuli 1 bude stejně přínosné pro další vývoj jejich silničních vozů.

Colin Chapman byl prakticky mým druhým otcem. Jsem rád, že Lotus je zpět tam, kam patří, aby mohl bojovat s těmi nejlepšími.“

Diskuze (121) Další článek: Pokud pilot nepoužije v závodě obě směsi pneumatik, bude diskvalifikován
18:13 | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
17:00 | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
14:01 | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.
23. května | Rubens Barrichello má dnes narozeniny (46)
22. května | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10