Nigel Mansell by měl letos závodit v Le Mans sérii

Mistr světa formule 1 z roku 1992 má startovat společně se svými syny Leem a Gregem s prototypem Ginetta-Zytek v LMS a chtěl by jet také 24 hodin Le Mans.

Mansell jednal také s Jaguarem o startech v americké sérii ALMS, ale nakonec spojil své aktivity s britským týmem Beechdean Motorsport. Měl by provozovat vůz Ginetta-Zytek Z09R královské třídy LMP1 v sérii Le Mans. Rád by získal místo i na startovní listině slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu La Sarthe, kde by chtěl startovat v posádce se svými syny Leem a Gregem. Právě oba synové by měli jet všechny závody letošní sezony Le Mans Series, bývalý mistr světa formule 1 by je měl doplnit ve vybraných závodech.

"Jsem rád, že se nám podařilo uzavřít partnerství s Beechdeanem. Tým je skvěle zaběhnutý a má plnou podporu Zyteku," pochvaluje si Mansell, který se těší, že bude poprvé v životě závodit společně s oběma syny. "Pokud obdržíme pozvání, pojedeme i v Le Mans."

Šestapadesátiletý Mansell již s ginettou startoval loni v závodě 1000 kilometrů Silverstone, kde společně s Gregem a Lawrencem Tomlinsonem obsadil po technických potížích 28. místo. Tým Beechdean Motorsport dosud soutěžil v britském šampionátu GT, ale jeho šéf Andrew Howard přiznal, že vždycky chtěl provozovat závodní prototyp.

"Sen se stává skutečností a náš mladý tým se spojuje s jedním z nejvýznamnějších jmen motorsportu," těší se Howard. "Nigel přináší znalosti i zkušenosti a Leo s Gregem už jsou hotovými závodníky. Nemůžeme se dočkat, až začneme testovat."

Mansell patří mezi nejlepší piloty historie formule 1, kromě titulu z roku 1992 byl také vicemistrem v letech 1986, 1987 a 1991. Ze 187 velkých cenách vyhrál 31, zajel 32 pole position a 30 nejrychlejších kol. Na svém kontě má 482 bodů. Uspěl také za oceánem, je šampiónem série CART z roku 1993. Aktivní kariéru ukončil v roce 1995, ale stále příležitostně závodí.

Leo i Greg mají zkušenosti z formule BMW, britské F3, americké formule Atlantic i sportovních vozů, ale zatím bez výraznějších úspěchů.

Britská společnost Zytek byla založena v roce 1981 a je významným dodavatelem v motorpsortu. Ve formuli 1 spolupracovala například s motorářem Brianem Hartem a McLarenu pomáhala s vývojem KERS. Její technologie se uplatnily i v civilních vozech Aston Martin, Rolls-Royce, Bentley, Lotus a Smart. V letech 1996 až 2004 byla výhradním dodavatelem motorů pro sérii formule 3000, v letech 2005 až 2007 pak pro A1GP. Ve sportovních vozech spolupracoval Zytek kromě Ginetty také s Jagurem, Panozem a po převzetí projektu od Reynardu dokonce nasazoval i vlastní šasi.

Diskuze (5) Další článek: Heidfeld je zatím bez místa, spojován je s Renaultem a Mercedesem
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
17. července | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10