Nigel Mansell by měl letos závodit v Le Mans sérii

Mistr světa formule 1 z roku 1992 má startovat společně se svými syny Leem a Gregem s prototypem Ginetta-Zytek v LMS a chtěl by jet také 24 hodin Le Mans.

Mansell jednal také s Jaguarem o startech v americké sérii ALMS, ale nakonec spojil své aktivity s britským týmem Beechdean Motorsport. Měl by provozovat vůz Ginetta-Zytek Z09R královské třídy LMP1 v sérii Le Mans. Rád by získal místo i na startovní listině slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu La Sarthe, kde by chtěl startovat v posádce se svými syny Leem a Gregem. Právě oba synové by měli jet všechny závody letošní sezony Le Mans Series, bývalý mistr světa formule 1 by je měl doplnit ve vybraných závodech.

"Jsem rád, že se nám podařilo uzavřít partnerství s Beechdeanem. Tým je skvěle zaběhnutý a má plnou podporu Zyteku," pochvaluje si Mansell, který se těší, že bude poprvé v životě závodit společně s oběma syny. "Pokud obdržíme pozvání, pojedeme i v Le Mans."

Šestapadesátiletý Mansell již s ginettou startoval loni v závodě 1000 kilometrů Silverstone, kde společně s Gregem a Lawrencem Tomlinsonem obsadil po technických potížích 28. místo. Tým Beechdean Motorsport dosud soutěžil v britském šampionátu GT, ale jeho šéf Andrew Howard přiznal, že vždycky chtěl provozovat závodní prototyp.

"Sen se stává skutečností a náš mladý tým se spojuje s jedním z nejvýznamnějších jmen motorsportu," těší se Howard. "Nigel přináší znalosti i zkušenosti a Leo s Gregem už jsou hotovými závodníky. Nemůžeme se dočkat, až začneme testovat."

Mansell patří mezi nejlepší piloty historie formule 1, kromě titulu z roku 1992 byl také vicemistrem v letech 1986, 1987 a 1991. Ze 187 velkých cenách vyhrál 31, zajel 32 pole position a 30 nejrychlejších kol. Na svém kontě má 482 bodů. Uspěl také za oceánem, je šampiónem série CART z roku 1993. Aktivní kariéru ukončil v roce 1995, ale stále příležitostně závodí.

Leo i Greg mají zkušenosti z formule BMW, britské F3, americké formule Atlantic i sportovních vozů, ale zatím bez výraznějších úspěchů.

Britská společnost Zytek byla založena v roce 1981 a je významným dodavatelem v motorpsortu. Ve formuli 1 spolupracovala například s motorářem Brianem Hartem a McLarenu pomáhala s vývojem KERS. Její technologie se uplatnily i v civilních vozech Aston Martin, Rolls-Royce, Bentley, Lotus a Smart. V letech 1996 až 2004 byla výhradním dodavatelem motorů pro sérii formule 3000, v letech 2005 až 2007 pak pro A1GP. Ve sportovních vozech spolupracoval Zytek kromě Ginetty také s Jagurem, Panozem a po převzetí projektu od Reynardu dokonce nasazoval i vlastní šasi.

Diskuze (5) Další článek: Heidfeld je zatím bez místa, spojován je s Renaultem a Mercedesem
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole