Q1 - Vergne nepostupuje
První část čínské kvalifikace měla hladký průběh a nepřinesla žádné větší překvapení. S jezdci novějších týmů nepostoupil Jean-Eric Vergne. Nejlepší čas zajel Sergio Pérez, ale použil při tom měkčí směs pneumatik. Z předních týmů muselo k měkčím pneumatikám sáhnout také Ferrari a Romain Grosjean. Všichni splnili kvalifikační limit. Stewardi oznámili, že vyšetřují Pastora Maldonada, možná překážel Heikkimu Kovalainenovi v rychlém kole.
Q2 - Vettel a Massa končí
Prostřední část kvalifikace byla velmi napínavá. Vozy jsou v Šanghaji velmi vyrovnané a o postupu rozhodují jen malé rozdíly, top 10 v druhé části dělily pouhé tři desetiny sekundy. Na to doplatil jako první Sebastian Vettel, který skončil 11. a nepostoupil. Spolu s ním ze svých vozů vystoupili Massa, Maldonado, Senna, di Resta, Hülkenberg a Ricciardo.
Jako nejrychlejší šel dál Mark Webber, a naznačil tak, že novější konfigurace výfuků Red Bullu je rychlejší. Vettel si nechal na voze tu starou ze zimních testů, protože s ní měl lepší pocit, a zřejmě za to zaplatil výpadkem z první desítky.
Q3 - Rosberg řádí s F-průduchem
Když skončily první pokusy závěrečné části, do kterých nevyjela ani polovina jezdců, Mercedes svými výkony připomněl, že jsou v Šanghaji dlouhé rovinky. F-průduch tak maximalizuje své přínosy, což v prvním kole ukázal Nico Rosberg prvním místem a půlsekundovým náskokem před Hamiltonem, Schumacherem a Räikkönenem.
Rosberg si byl tak jistý svým náskokem, že po prvním pokusu vystoupil z vozu a čekal, jak dopadnou ostatní. A mohl zůstat v klidu, o první pole position kariéry ho už nikdo nepřipravil. Druhé pokusy nakonec přinesly jen minimální změny, tou hlavní byl posun Kamuje Kobajašiho na čtvrté místo.
První dvě pozice tedy patří Rosbergovi a Hamiltonovi (ten ale ztratí pět míst kvůli předčasné výměně převodovky), za nimi se umístili Schumacher s Kobajašim. Stejně jako v Malajsii zajel pátý čas Räikkönen, šestý byl Button. Poslední místa v první desítce získali Webber, Pérez, Alonso a Grosjean.
GP Číny - kvalifikace
P. |
Jezdec |
Tým |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Ztráta |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:36,875 |
1:35,725 |
1:35,121 |
|
2 |
Lewis Hamilton* |
McLaren-Mercedes |
1:36,763 |
1:35,902 |
1:35,626 |
0,505 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:36,797 |
1:35,794 |
1:35,691 |
0,570 |
4 |
Kamuj Kobajaši
|
Sauber-Ferrari |
1:36,863 |
1:35,853 |
1:35,784 |
0,663 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
1:36,850 |
1:35,921 |
1:35,898 |
0,777 |
6 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:36,746 |
1:35,942 |
1:36,191 |
1,070 |
7 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
1:36,682 |
1:35,700 |
1:36,290 |
1,169 |
8 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
1:36,198 |
1:35,831 |
1:36,524 |
1,403 |
9 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:36,292 |
1:35,982 |
1:36,622 |
1,501 |
10 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
1:36,343 |
1:35,903 |
|
|
11 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
1:36,911 |
1:36,031 |
|
|
12 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:36,556 |
1:36,255 |
|
|
13 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
1:36,528 |
1:36,283 |
|
|
14 |
Bruno Senna |
Williams-Renault |
1:36,674 |
1:36,289 |
|
|
15 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:36,639 |
1:36,317 |
|
|
16 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
1:36,921 |
1:36,745 |
|
|
17 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
1:36,933 |
1:36,956 |
|
|
18 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
1:37,714 |
|
|
|
19 |
Heikki Kovalainen |
Caterham-Renault |
1:38,463 |
|
|
|
20 |
Vitalij Petrov |
Caterham-Renault |
1:38,677 |
|
|
|
21 |
Timo Glock |
Marussia-Cosworth |
1:39,282 |
|
|
|
22 |
Charles Pic |
Marussia-Cosworth |
1:39,717 |
|
|
|
23 |
Pedro de la Rosa |
HRT-Cosworth |
1:40,411 |
|
|
|
24 |
Narajn Kartykejan
|
HRT-Cosworth |
1:41,000 |
|
|
|
|
Q1 107 % |
|
1:42,931 |
|
|
|
* Ztratí pět míst v rámci trestu za předčasnou výměnu převodovky