Setrvačníkový KERS z Grove se přeci jen dostal na závodní tratě, tým Williams ho ve spolupráci s Porsche nasadil do vozu 911 GT3 R a Nico Hülkenberg se s ním svezl na legendární Severní smyčce Nürburgringu.
"Skvělé auto, fascinující technologie a bezkonkurenční
trať," shrnul své zážitky německý pilot. Na Nordschleife odjel Hülkenberg
celkem tři kola. "Byla to velká zábava. Zapůsobilo na mě, jak dobře
funguje hybridní systém v tomto Porsche."
"Tento okruh je unikátní, nedá se srovnat s žádnou
jinou tratí na světě. Určitě jsem tu nejel naposledy. Je to překvapivé, ale v
pomalých zatáčkách není 911 tak vzdálená formuli 1. Mechanická přilnavost je
působivá."
KERS týmu Williams přidává k výkonu spalovacího motoru,
který činí 480 koní, prostřednictvím dvou elektromotorů na přední nápravě
celkem 164 koní. Zatímco všechny ostatní KERS vyvinuté týmy formule 1 používají
k ukládání energie baterie, systém Williamsu využívá setrvačník, který se
nachází na místě spolujezdce. Plně "nabitý" systém zvýší výkon na 6
až 8 sekund.
Systémy na rekuperaci kinetické energie se ve formuli 1
používaly zatím jen loni, ale brzy by se měly vrátit. Týmy zvažují
standardizované řešení už pro příští sezónu, nejpozději by se KERS mělo znovu
objevit v monopostech F1 v roce 2013.