Nico Hülkenberg se svezl na starém Nürburgringu v hybridním Porsche

Setrvačníkový KERS z Grove se přeci jen dostal na závodní tratě, tým Williams ho ve spolupráci s Porsche nasadil do vozu 911 GT3 R a Nico Hülkenberg se s ním svezl na legendární Severní smyčce Nürburgringu.

"Skvělé auto, fascinující technologie a bezkonkurenční trať," shrnul své zážitky německý pilot. Na Nordschleife odjel Hülkenberg celkem tři kola. "Byla to velká zábava. Zapůsobilo na mě, jak dobře funguje hybridní systém v tomto Porsche."

"Tento okruh je unikátní, nedá se srovnat s žádnou jinou tratí na světě. Určitě jsem tu nejel naposledy. Je to překvapivé, ale v pomalých zatáčkách není 911 tak vzdálená formuli 1. Mechanická přilnavost je působivá."

KERS týmu Williams přidává k výkonu spalovacího motoru, který činí 480 koní, prostřednictvím dvou elektromotorů na přední nápravě celkem 164 koní. Zatímco všechny ostatní KERS vyvinuté týmy formule 1 používají k ukládání energie baterie, systém Williamsu využívá setrvačník, který se nachází na místě spolujezdce. Plně "nabitý" systém zvýší výkon na 6 až 8 sekund.

Systémy na rekuperaci kinetické energie se ve formuli 1 používaly zatím jen loni, ale brzy by se měly vrátit. Týmy zvažují standardizované řešení už pro příští sezónu, nejpozději by se KERS mělo znovu objevit v monopostech F1 v roce 2013.

Doporučujeme

Články odjinud