Newey zrušením žetonů nadšen není, bude to prý výdajové šílenství

Adrian Newey není zrovna nadšen z toho, že se od příštího roku zruší žetonový systém.
Newey zrušením žetonů nadšen není, bude to prý výdajové šílenství

Konec žetonového systému od příštího roku jako první potvrdil Cyril Abiteboul z Renaultu, který si myslí, že to bude pro F1 dobré, neboť se zmenší podíl motoru na celkový výkon auta – tím, že ostatní budou mít větší šanci se rychle dotáhnout na Mercedes.

Newey, který je teoreticky na stejné lodi s Renaultem, to ale vidí mnohem skeptičtěji. „Další výdaje, je to jednoduché,“ reagoval na dotaz Reuters, co zrušení žetonů přinese. 

Co přinese zrušení žetonů?

Co přinese zrušení žetonů?

„Když se podíváte zpět na schůzky technické pracovní skupiny a zápisy z let 2012 a 2013, tak dohoda byla taková, že motory budou zmrazeny, ale týmy, které budou ztrácet, budou moci dále vyvíjet. To se nestalo.“

„Takže se z toho stává výdajové šílenství… sumy, které vynakládají velcí výrobci, jsou až k pláči a myslím, že pro společnosti, jako je Renault, které nejsou ochotné vynaložit takové peníze, to znamená, že ve skutečnosti je ztráta ještě větší a ne menší.“

Skrytá pravda

Newey si myslí, že současná pravidla jsou naprosto nesmyslná. „Je to zvláštní, že existuje tento soubor pravidel, kdy výrobce má jiným týmům dodat stejný hardware, ale nemá žádnou povinnost dodat i stejný software a tím i stejný výkon. Nikdo si nestěžuje, protože zákaznické týmy si stěžovat nemohou, smlouva jim to nedovoluje.“

Na Renault prý ale Neweyho kritika nesměřuje. Francouzi prý dodávali všem týmům stejné motory a to včetně software.

„Problémem ovšem je, že pokud Renault není schopen soutěžit ve výdajovém závodě, pak se dostaneme do situace, že oni a ani my nemůžeme být plně konkurenceschopní.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Renault by už příští rok mohl bojovat o titul, říká Petrov

11:48 | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4