Newey: Zmrazený vývoj motorů zůstává pro Renault a jeho týmy problémem

Red Bull si dlouhodobě stěžuje, že motor Renault výkonnostně zaostává za konkurencí. Názor nezměnil ani po vítězství v šampionátu.
Newey: Zmrazený vývoj motorů zůstává pro Renault a jeho týmy problémem

"Zmrazené motory jsou pro nás určitě velký problém," řekl šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey. "Víme, že jeden nebo dva motory mají zmrazenou výhodu, protože dokud to zůstane takhle, nemůžeme reagovat. A motor je velmi důležitou součástí formule. Jsou to obvyklé klíčové věci, musíte mít správné jezdce, správný motor a správné šasi. Jde o tuto kombinaci. Ale my budeme pokračovat ve své práci, to je to jediné, co můžeme dělat."

Vývoj motorů je ve formuli 1 zmrazený od roku 2007. Povolené jsou jen drobné úpravy zejména periferií agregátu. V rámci těchto možností ale dokázali někteří výrobci své motory relativně významně vylepšit, tak vznikla ztráta Renaultu. Francouzi dostali od FIA již jednou výjimku, aby výkon svého motoru dorovnali, stalo se tak před sezónou 2008. Teď by chtěli další, ale potřebují souhlas všech ostatních týmů, přičemž proti je podle Red Bullu hlavně Mercedes, jehož agregát je považován za nejlepší.

"Jeden výrobce, který má jistý náskok, podle všeho zcela odmítá jednat o možnosti dospět k trochu větší vyrovnanosti," dodal Newey. Nejen Mercedes namítá proti snahám Renaultu, že francouzský motor možná trochu ztrácí na výkonu, ale určitě ne tolik, kolik Red Bull tvrdí (30 koní), navíc vyniká v jiných parametrech, jako je spotřeba paliva nebo hmotnost.

Diskuze (46) Další článek: Ferrari se utěšuje: Podobně začínala Schumacherova éra
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10