Red Bull si dlouhodobě stěžuje, že motor Renault výkonnostně zaostává za konkurencí. Názor nezměnil ani po vítězství v šampionátu.
"Zmrazené motory jsou pro nás určitě velký problém," řekl šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey. "Víme, že jeden nebo dva motory mají zmrazenou výhodu, protože dokud to zůstane takhle, nemůžeme reagovat. A motor je velmi důležitou součástí formule. Jsou to obvyklé klíčové věci, musíte mít správné jezdce, správný motor a správné šasi. Jde o tuto kombinaci. Ale my budeme pokračovat ve své práci, to je to jediné, co můžeme dělat."
Vývoj motorů je ve formuli 1 zmrazený od roku 2007. Povolené jsou jen drobné úpravy zejména periferií agregátu. V rámci těchto možností ale dokázali někteří výrobci své motory relativně významně vylepšit, tak vznikla ztráta Renaultu. Francouzi dostali od FIA již jednou výjimku, aby výkon svého motoru dorovnali, stalo se tak před sezónou 2008. Teď by chtěli další, ale potřebují souhlas všech ostatních týmů, přičemž proti je podle Red Bullu hlavně Mercedes, jehož agregát je považován za nejlepší.
"Jeden výrobce, který má jistý náskok, podle všeho zcela odmítá jednat o možnosti dospět k trochu větší vyrovnanosti," dodal Newey. Nejen Mercedes namítá proti snahám Renaultu, že francouzský motor možná trochu ztrácí na výkonu, ale určitě ne tolik, kolik Red Bull tvrdí (30 koní), navíc vyniká v jiných parametrech, jako je spotřeba paliva nebo hmotnost.