Newey: Za vyrovnání motorů chtěl po nás Mercedes přední křídlo

Red Bull už druhým rokem usiluje o povolení pro Renault navýšit výkon motoru, ale naráží při tom na zeď jménem Mercedes. Podle šéfkonstruktéra mistrů světa Adriana Neweyho nabídli Němci zvláštní obchod.
Newey: Za vyrovnání motorů chtěl po nás Mercedes přední křídlo

Vývoj motorů formule 1 je zmrazený od roku 2007, ale v rámci drobných povolených úprav se podařilo soupeřům Renaultu výkon zvyšovat, zatímco Francouzi zůstali stát víceméně na místě. Red Bull využívá ve svých vozech jednotky Renault a stěžuje si na výkonnostní ztrátu. Dlouhodobě žádá o jednorázové ´rozmrazení´ motoru Renault a jeho srovnání s konkurenčními agregáty. K tomu ale potřebuje souhlas všech ostatních týmů.

"Mercedes blokuje všechny diskuze na téma doladění nebo srovnání motoru Renault," řekl Newey pro Autosport. "Systematicky v rámci FOTA (Asociace týmů formule 1) to všechno blokují."

Podle šéfkonstruktéra Red Bulu dokonce zazněly návrhy na výměnný obchod, který ale rakouská stáj považuje za nesmyslný. "Byla to velmi frustrující situace, protože někteří lidé říkali, že pokud nám oni dají vylepšení motoru, pak bychom jim měli my dát naše přední křídlo, například. To byla konverzace s jedním z lidí na seniorské pozici u Mercedesu!"

"To je sice hezké, ale my jsme nebránili Mercedesu nebo McLarenu ve vývoji křídla, které je stejné jako to naše, zatímco oni brání Renaultu ve vývoji motoru, který se vyrovná Mercedesu."

To ale není tak docela pravda, protože pravidla jsou celou dobu stejná pro všechny. Zatímco Mercedes dokázal najít mezery v regulích o motorech, aby navýšil výkon svého agregátu, Red Bull našel cestu k pohyblivému přednímu křídlu, aniž by porušil pravidla zakazující ohebné komponenty.

Další článek: Honda ukázala svůj KERS, baterie byly ukryté v nosu vozu

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.