Newey: Za vyrovnání motorů chtěl po nás Mercedes přední křídlo

Red Bull už druhým rokem usiluje o povolení pro Renault navýšit výkon motoru, ale naráží při tom na zeď jménem Mercedes. Podle šéfkonstruktéra mistrů světa Adriana Neweyho nabídli Němci zvláštní obchod.
Newey: Za vyrovnání motorů chtěl po nás Mercedes přední křídlo

Vývoj motorů formule 1 je zmrazený od roku 2007, ale v rámci drobných povolených úprav se podařilo soupeřům Renaultu výkon zvyšovat, zatímco Francouzi zůstali stát víceméně na místě. Red Bull využívá ve svých vozech jednotky Renault a stěžuje si na výkonnostní ztrátu. Dlouhodobě žádá o jednorázové ´rozmrazení´ motoru Renault a jeho srovnání s konkurenčními agregáty. K tomu ale potřebuje souhlas všech ostatních týmů.

"Mercedes blokuje všechny diskuze na téma doladění nebo srovnání motoru Renault," řekl Newey pro Autosport. "Systematicky v rámci FOTA (Asociace týmů formule 1) to všechno blokují."

Podle šéfkonstruktéra Red Bulu dokonce zazněly návrhy na výměnný obchod, který ale rakouská stáj považuje za nesmyslný. "Byla to velmi frustrující situace, protože někteří lidé říkali, že pokud nám oni dají vylepšení motoru, pak bychom jim měli my dát naše přední křídlo, například. To byla konverzace s jedním z lidí na seniorské pozici u Mercedesu!"

"To je sice hezké, ale my jsme nebránili Mercedesu nebo McLarenu ve vývoji křídla, které je stejné jako to naše, zatímco oni brání Renaultu ve vývoji motoru, který se vyrovná Mercedesu."

To ale není tak docela pravda, protože pravidla jsou celou dobu stejná pro všechny. Zatímco Mercedes dokázal najít mezery v regulích o motorech, aby navýšil výkon svého agregátu, Red Bull našel cestu k pohyblivému přednímu křídlu, aniž by porušil pravidla zakazující ohebné komponenty.

Diskuze (81) Další článek: Honda ukázala svůj KERS, baterie byly ukryté v nosu vozu
17:24 | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
13:41 | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10