Newey: Technologie zadního křídla s průduchem připomíná studenou válku

Red Bull poprvé vyzkoušel svůj systém zadního křídla s průduchem v Turecku, ale do závodu jej nenasadil. Výhody systému následně pocítil v tlaku od McLarenu. Adrian Newey vidí analogii v bývalé rivalitě velmocí.

"Byl to experiment," řekl šéfdesignér Red Bullu o první verzi zadního křídla s průduchem. "Technologie F-potrubí má původ ve studené válce z 50. let, kdy měli Američané obavy, že Rusové vyvinou způsob, jak vyrušit elektroniku v jejich bojových letadlech. A F-potrubí je jako tranzistor, ale místo elektrické energie používá vzduch."

Systém, jenž snižuje odpor zadního křídla a zvyšuje maximální rychlost na rovinkách, Red Bull musí ještě vyladit. V továrně sice dosáhl slibných výsledků, ale je třeba je konfrontovat s realitou na trati.

"Aplikovat to na závodní vůz je náročné," vysvětloval Newey. "Závodní auto je velmi vzdálené laboratorním podmínkám, čelí různým rušivým faktorům, vibracím, odrazům a turbulencím vzduchu. To znamená, že to, co funguje v laboratoři, nemusí fungovat na trati."

"Tohle byl náš první pokus zjistit, v čem můžou nastat problémy ve srovnání s laboratorními podmínkami. Poučili jsme se a teď se budeme snažit pochopit, s jakými podmínkami se musíme vyrovnat na trati. Pak ten systém snad nasadíme v nějakém dalším závodě."

Další článek: Vettel musel zaútočit na Webbera, říká Red Bull

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10