Newey očekává „těžký rok“ proti Ferrari a Mercedesu | Foto: Getty Images / Chris Graythen

Foto: Getty Images / Chris Graythen

Newey očekává „těžký rok“ proti Ferrari a Mercedesu

Technický šéf Red Bullu Adrian Newey se připravuje na náročnou sezónu formule 1 proti Ferrari a Mercedesu, ve které bude stáj z Milton Keynes obhajovat tituly mezi jezdci i v Poháru konstruktérů.

Red Bullu se poprvé od roku 2013 podařilo získat titul mezi jezdci i v hodnocení týmů, když Max Verstappen vloni získal svůj druhý mistrovský titul čtyři závody před koncem, v dalším podniku si pak prvenství v Poháru konstruktérů zajistil tým Red Bull.

Verstappen vyhrál v průběhu sezóny rekordních 15 velkých cen, zatímco Red Bull stanovil nový rekord v počtu získaných bodů jedním týmem během sezóny.

Přípravy na obhajobu titulu přitom bude mít Red Bull složitější. Vzhledem ke svému loňskému vítězství dostane tým méně času na vývoj v aerodynamickém tunelu. O dalších 10 % času v aerodynamickém tunelu tým přijde za překročení rozpočtového limitu v roce 2021, za což dostal také pokutu 7 milionů dolarů.

„Snížení počtu testů v aerodynamickém tunelu znamená, že můžeme posuzovat méně různých komponent a méně odlišných nápadů,“ říká Newey.

„Pokud budeme opravdu chytří a nastavíme do modelu správné věci, pak na tom samozřejmě nebude příliš záležet.

„Ferrari nebude odpočívat, budou řešit své slabiny. Měli pár problémů se spolehlivostí. Udělali také pár chyb na boxové zdi, takže budou hned zpátky.

„Mercedes začínal s autem, které rychlostně docela dost ztrácelo, ale vyvinuli ho tak, že vyhrálo předposlední závod. Víte, že tam budou. Určitě to bude těžký rok.“

A i přesto, že Mercedes se ve druhé polovině loňské sezóny výkonnostně zlepšil, Red Bull dominoval, když vyhrál 10 z 11 posledních závodů.

Red Bull RB18 získal na konci loňského roku cenu britského časopisu Autosport Mezinárodní závodní auto roku. Red Bull může být podle Neweyho hrdý na práci na loňském voze.

„Snažili jsme se mít správné základy a balíček, který bude zahrnovat přední a zadní zavěšení, uspořádání monokoku, uspořádání chladičů a tak dále,“ popsal Newey.

„Bylo to proto, abychom měli balíček, který bychom mohli v průběhu sezóny vyvíjet, i kdybychom nezačali s nejrychlejším autem.

„Při předsezónních testech jsme měli trochu obavy, než jsme se tam dostali, takže jsme už provedli spoustu průzkumů a zhruba věděli, co musíme udělat, abychom se zlepšili.

„Když jsme v Bahrajnu těsně před závodem nasadili balíček pro první závod, katapultovalo nás to z pozice definitivně za Ferrari na srovnatelnou úroveň.

„Auto mělo v první polovině sezóny rozhodně nějaké slabiny. Stále máme nějaká slabá místa, ale tyto slabiny jsme zredukovali a ve druhé polovině jsme rozhodně měli konkurenceschopný balíček.“

Doporučujeme

Články odjinud