Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey přiznal, že jelikož monopost RB7 navrhnul kolem foukaného difuzoru, mohl by kvůli změnám v aplikaci pravidel utrpět víc než soupeři. Což těší zejména Ferrari.
FIA rozhodla, že od nadcházející Grand Prix Velké Británie nebude možné foukat do difuzoru výfukové plyny, když není plyn otevřený jezdcem. Jaké dopady bude mít tato změna na rozložení sil, nikdo nedokáže přesně odhadnout, ale Red Bull jisté obavy má.
"Myslím, že to na nás bude mít těžké dopady, protože jsme naše auto postavili kolem toho výfuku, byl od začátku součástí celého konceptu," uvedl šéfdesignér Red Bullu pro Reuters. "Asi kromě Renaultu a nás všichni ostatní okopírovali něčí řešení, především to naše, a přizpůsobili ho vozu, který měli před sezónou. Jelikož bylo tedy naše auto postaveno kolem tohoto systému, může se stát, že ta změna bude na nás mít větší dopady, ale velmi těžko se to předpovídá."
Red Bullu v každém případě vadí, že změna v aplikaci pravidel přišla uprostřed sezóny. "Jsem tím lehce zmatený, protože až do tohoto závodu to bylo legální," připomněl Newey. "Zřejmou analogií je zákaz aktivních zavěšení z konce roku 1993, tehdy také nedošlo ke změně pravidel. Ferrari se nedařilo postavit funkční aktivní zavěšení a najednou to řešení bylo od následujícího roku nelegální."
Na otázku, zda změna přišla kvůli tomu, aby přibrzdila Red Bull, Newey odpověděl: "Je snadné propadnout machiavelistickým konspiračním teoriím. Jestli je to pravda nebo ne, nevím, a nemůžu to komentovat. Vidím to tak, že z našich hlavních soupeřů, což jsou McLaren a Ferrari, se Ferrari nepodařilo postavit dobře fungující výfukový systém, takže jsou celkem rádi, že se to zatrhne. McLaren asi neví, jestli ztratí víc nebo míň než my. Ale vzhledem k tomu, že přichází nový neznámý faktor, se jim asi ulevilo, že se něco změnilo."
Šéfdesignér Red Bullu nakonec vysvětlil, že taková změna také citelně zvyšuje náklady, protože letošní projekt potřebuje víc zdrojů, než bylo v plánu. "Auto musíme znovu optimalizovat na základě jiné sady parametrů, než podle které bylo postaveno a doposud vyvíjeno," uvedl. "Musíme zjistit, jestli potřebujeme změnit samotnou aerodynamiku auta, nebo jestli to třeba bude mít vliv na životnost pneumatik? Je to velká změna."