Newey navrhuje kluzké obrubníky, Whiting je proti, kvůli motorkám

Formule 1 řeší problémy s nedodržováním limitů tratě v některých zatáčkách. FIA to vadí samozřejmě především tam, kde může jezdec vyjetím z tratě získat výhodu. Adrian Newey nabízí zajímavé řešení.
Newey navrhuje kluzké obrubníky, Whiting je proti, kvůli motorkám

Adrian Newey navrhuje instalovat na okruhy kluzké obrubníky. Vůz by nepoškodily, ale jezdce by poměrně důrazně odradily. Podle Whitinga je to zajímavý, ale neproveditelný nápad.

„Na některých okruzích fungují lépe, než jiných méně,“ řekl Whiting pro Motorsport.com o obrubnících.

„Na Red Bull Ringu jsme museli položit další obrubníky. Když byly položeny poprvé, způsobily škody na zavěšeních. Auta se s nimi nedokázala vypořádat.“

Jezdce rozděluje téma obrubníků na Red Bull Ringu

Jezdce rozděluje téma obrubníků na Red Bull Ringu

Podle Whitinga měly s obrubníky problém jen některé vozy. Týmy je tak musely přepracovat.

„To je jeden ze základních argumentů. Chtějí, aby byly obrubníky navrženy tak, aby vyhovovaly autům. Já jim odpovím, že to tak to není. Musí navrhovat auta, která vyhovují okruhům.“

Neweyho nápad Whitinga zaujal, ale podle něj není realizovatelný. „Řekl jsem mu: ‚To je skvělé Adriane, pokud tedy najdeš obrubníky, které odradí všechny druhy aut, ale jsou vhodné pro motorky, řekni mi o tom‛.“

„To je největší problém. Je potřeba, aby mohli majitelé a provozovatelé tratí používat své okruhy po celý rok, aniž by museli dělat příliš mnoho práce.“

Na některých okruzích se instalující speciální obrubníky jen pro F1. Whiting zmiňuje, že sérií jezdí po okruzích více a čím méně práce pořadatelé mají, tím lépe.

„Vím, že to není náš problém, ale MotoGP chce závodit na některých okruzích F1, šampionát superbiků také a potřebují obrubníky, které jim nezpůsobí příliš velké potíže.“

„Máme obrubníky, které jsou pro auta F1 dostatečně dobré, ale nestačí na to, aby odradily například vozy Porsche Supercup. Jsou však v pořádku pro motorky. To je dobrý kompromis na okruzích, které chtějí mít F1 i MotoGP.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (27) Další článek: Rich Energy bude titulárním sponzorem Haasu, tým změní zbarvení
15:55 | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10