Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey přemýšlí o důvodech nasazení nového Mercedesu W03 až do druhých testů. Bývalí mistři světa možná něco skrývají.
"Německý tisk mi řekl, ať už to je pravda nebo ne, že to jejich auto bylo připravené jezdit už v minulých testech, ale rozhodli se ho nenasadit," řekl k Mercedesu Newey pro Reuters. "Proč by to dělali? Řekl jsem, že netuším, ale důvodem pro něco takového může být, že máte něco na voze, o čem si myslíte, že je velkým přínosem, a dá se to relativně snadno zkopírovat. Neříkám, že to je ten důvod, ale je to možnost."
Newey prozradil, že kopírování technických inovací trvá ve formuli 1 zhruba šest týdnů. "Pokud byste byli ochotni danou věc jen zkopírovat bez vlastního vyhodnocení, protože byste byli přesvědčeni o brilantnosti toho nápadu, dal by se ten čas trochu zkrátit."
"Loni jsme nasadili naše výfuky hned do prvního testu a McLaren sám přiznal, že je zvládl od nás zkopírovat do prvního závodu. S odstupem času se dá říct, že jsme měli jejich nasazení asi trochu oddálit."
Jestli bude na novém mercedesu co kopírovat, ukáží zřejmě už příští testy v Barceloně. Newey konkurenci sleduje pravidelně, ale není to jeho hlavní starost. "Pokud (W03) vyjede a bude o tři sekundy rychlejší, tak ano, samozřejmě, budeme ho studovat. Jinak pouhý fakt, že vyjede později, neznamená, že mu najednou budete věnovat víc pozornosti než ostatním."
"Ostatní vozy samozřejmě sledujete, ale obecně zastávám ten názor, že v tuhle roční dobu je hlavní pochopit svůj vlastní vůz, a ne se starat o to, co dělají ostatní."