Newey dokončil práci, kterou začal před dvaceti lety s týmem Leyton House

Konstruktér Adrian Newey získal mistrovský titul už s třetím týmem, ale teprve teď si splnil cíl, na kterém začal pracovat v devadesátých letech.
Newey dokončil práci, kterou začal před dvaceti lety s týmem Leyton House

Newey sbíral tituly s týmy Williams a McLaren, ale pořád měl pocit, že za sebou nechal nedokončený projekt u týmu Leyton House. Z toho byl odejit v roce 1990, když se snažil vybudovat téměř z ničeho mistrovského auto. U Williamsu a McLarenu pracoval pro etablované týmy, které dokázaly vyhrávat už před jeho příchodem. Teprve přestupem k Red Bullu dostal znovu příležitost ukázat, že dokáže posunout na vrchol i tým, který na něm nikdy předtím nebyl.

"Motivací pro přestup k Red Bullu určitě částečně byla zvědavost, jestli ve stejné pozici u začínajícího týmu dokážu to, co jsme podle mě mohli dokázat u Leyton House, kdybychom bývali dostali příležitost," řekl Newey pro Reuters.

A Newey uspěl, do Red Bullu, který vznikl na základech Jaguaru, přestoupil v roce 2006, a letos oslavil zisk mistrovského titulu. "Tenhle je mimořádný," přiznal. "Když jsem přišel k Red Bullu, výzvou bylo začít s týmem téměř od začátku a vybudovat s ostatními infrastrukturu. A to, pokud mám být zcela upřímný, bylo těžší, než jsem při svém příchodu očekával. Proto je obrovským uspokojením, že jsme uspěli."

Newey přišel do rakouského týmu z McLarenu, kde zvažoval konec kariéry ve formuli 1 a práci na závodních lodích. Nakonec ale převážila výzva dokázat to, co chtěl už se stájí Leyton House. Teď se může pyšnit triumfy s třemi různými týmy, čímž definitivně potvrdil své konstruktérské dovednosti.

Přitom Newey pochází ze staré školy, z které si jako jediný ponechal i pracovní metody. Jako základní nástroj mu stále slouží rýsovací prkno, zatímco všude jinde už vládnou jen počítače. "Asi jsem v tomto odvětví poslední dinosaurus," řekl s úsměvem. "Nevím. Na tom jsem vyrostl. Jsou tu další lidé z mé éry, kteří začínali na rýsovacích prknech, a všichni bez výjimky už konvertovali. Co se mě týče, rád mám možnost kreslit v rozumném měřítku. Na rýsovacím prknu mám rád, že si věci můžu rozvrhnout."

Diskuze (29) Další článek: GP Abú Zabí 2010 - pátek
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10