Newey byl na začátku hybridní éry blízko přestupu k Ferrari. Situaci podle Hornera zachránila dohoda z hospody | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Newey byl na začátku hybridní éry blízko přestupu k Ferrari. Situaci podle Hornera zachránila dohoda z hospody

Christian Horner prozradil, jak se mu před léty podařilo udržet Adriana Neweyho v týmu.

„Vyhráli jsme v letech 2010, 11, 12 a 13 – tedy čtyřikrát po sobě, a pak přišla rozsáhlá změna pravidel v oblasti motoru,“ řekl Christian Horner pro podcast eff won with DRS.

„Náš dodavatel motorů se úplně netrefil. Kvůli tomu odešel Sebastian Vettel. Adrian byl odchodu velmi blízko. Dělilo ho od toho asi půl hodiny.“

Je samozřejmě otázkou, zda Horner poněkud nepřehání, ale je pravdou, že Ferrari v minulosti mělo o Neweyho zájem. A také je pravdou, že Newey byl na začátku hybridní éry frustrovaný z toho, jak moc velkou roli hrají v celkovém výkonu vozu pohonné jednotky. 

„Ferrari o něj tvrdě usilovalo a slíbilo mu snese modré z nebe – že může mít hollywoodský životní styl, každý den létat do továrny z Monaka, neplatit žádné daně, může navrhnout silniční auto...,“ pokračuje Horner.

„Podařilo se mi ho přesvědčit, aby zůstal, tím, že jsem mu řekl: ‚Uděláme silniční auto, jestli chceš postavit silniční auto, tak postavíme silniční auto!‘“

„On se zeptal: ‚Jak?‘“

„Odpověděl jsem, že nemám tušení, ale najdeme způsob, jak to udělat.“

„Díky vztahům, které jsme měli s Astonem Martin (byl sponzor Red Bullu, pozn. redakce), jsem šel za jejich generálním ředitelem a řekl: ‚Máme pravděpodobně nejlepšího designéra všech dob, jste skvělá značka, nebudeme financovat auto, ale dává smysl tyto věci spojit.‘ A tak jsem se rozhodl, že to uděláme. Došlo k tomu doslova v anglické hospodě.“

Newey se pak podílel na vývoji hypercaru Valkyrie

„Adrianovi to umožnilo naplnit jeho ambice a udrželo ho to v týmu. Neztrácel ze zřetele, že kdybychom vyřešili problém s motorem, byli bychom zpátky ve vítězné pozici.“

Doporučujeme

Články odjinud