Newey bude dokazovat, že umí získat náskok i bez větších změn pravidel

Newey bude dokazovat, že umí získat náskok i bez větších změn pravidel

Šéfkonstruktér Red Bullu Adrian Newey historicky vynikal nejvíce, když docházelo k velkým změnám pravidel. V době stability regulí je jeho práce těžší.

K poslednímu většímu převratu v pravidlech došlo před sezónou 2009 a Neweymu se podařilo díky několika inovativním nápadům postavit jeden z nejlepších vozů startovního pole. Kdyby jej od začátku koncipoval s dvojitým difuzorem, boj o vítězství v šampionátu by loni jistě byl mnohem vyrovnanější.

Letošní RB6 představoval vylepšenou verzi loňského RB5 a přinesl několik dalších inovací, jako byla ohebná přední část vozu nebo foukaný difuzor. Teď Newey pracuje na RB7, tedy třetím voze v rámci jednoho konceptu technických pravidel. Prostor pro větší novinky se proto zmenšuje, další výrazné změny regulí jsou plánované až na rok 2013.

"Obavy asi vyvolává skutečnost, že když jsou pravidla stabilní a vy do nich čím dál víc pronikáte, pak se z toho stane opakující se proces," uvedl Newey pro Autosport. "A jestli dokážeme vyvíjet v iteracích stejně jako některé etablovanější týmy, to se teprve ukáže."

Letošní auto Red Bullu sice rychlostně dominovalo na většině okruhů a nakonec také vyhrálo šampionát, ale to podle Neweyho nepřináší týmu z Milton Keynes žádné záruky úspěchu v příštím roce. "Samo o sobě ne, akorát si díky tomu věříme," řekl. "Ale snad to také znamená, že začínáme chápat proces designu dobrého vozu. Pokud to dokážeme a budeme i nadále kreativní, pak bychom mohli přijít se slušným autem."

Na jakékoliv předpovědi o rozložení sil v příštím roce je ale podle šéfkonstruktéra mistrů světa příliš brzy. "Pravda je - a to je na motorsportu skvělé - že jak všichni víme, situace se může velmi rychle změnit. Pokud ostatní odvedou přes zimu lepší práci než my, tak se změní," dodal.

Doporučujeme

Články odjinud