Již první ze dvou závodů závěrečného víkendu sezóny v New Yorku rozhodl o tom, že mistrovský titul formule E získá Jean-Eric Vergne. Francouz tak slaví celkový triumf v sezóně, zatímco jezdci Audi double v dnešním závodě.
Kvalifikace
Z hlediska boje o titul dopadla dnešní kvalifikace otřesně pro tým Techeetah a vedoucího muže celkového pořadí Jeana-Erica Vergneho. Ten byl po skončení kvalifikační session spolu se svým týmovým kolegou Andrem Lottererem diskvalifikován kvůli překročení maximálního možného výkonu vozu, který je během kvalifikace stanoven na 200 kW.
Piloti čínského týmu tak byli odsouzeni ke startu z poslední řady. Šťastný byl po kvalifikaci naopak Sebastien Buemi, který si s monopostem Renault zajistil pole position před druhým Mitchem Evansem z Jaguaru.
Závod
Po startu závodu si první pozici uhájil Švýcar Buemi. Ze druhého místa startujícího Evanse však ihned po startu postihl technický problém a v závodě nakonec po slibné kvalifikaci neujel ani jedno kolo. Evansových potíží využil Nicolas Prost se druhým Renaultem a dostal se na druhou pozici.
Buemi během první poloviny závodu držel vedení, jeho týmový kolega Prost se však naopak propadal. Ještě před povinnými zastávkami v boxech se před něj dostali oba jezdci Audi nebo Nelson Piquet Jr. se druhým Jaguarem.
Z chvostu startovního pole se mezitím začaly probojovávat kupředu oba monoposty Techeetahu. Lotterer se hned v úvodních fázích závodu dostal až do nejlepší patnáctky, jeho parťák Vergne zpočátku tak rychle nepostupoval, nicméně svého týmového kolegu dokázal během postupu pořadím dohnat.
Jean-Eric Vergne se již v patnáctém kole dokázal dotáhnout na konkurenta v boji o titul Sama Birda a po následném útoku se i dostal před něj. Tento moment se ukázal jako rozhodující pro celou sezónu, protože Bird již na tento atak nedokázal zareagovat.
V čele závodu tou dobou již jen velmi těžko odolával tlaku pilotů Audi Sebastien Buemi. Před švýcarského pilota se ještě před zastávkami v boxech dokázali dostat jak Daniel Abt, tak Lucas di Grassi.
Abt vedl závod až do třiadvacátého okruhu, kdy byl předjet svým brazilským týmovým kolegou. Oba jezdci Audi spolu při vzájemném souboji lehce kolidovali. Před drsným soubojem svých svěřenců raději týmový šéf Allan Mcnish schoval hlavu do dlaní, pro německou značku však naštěstí vše dobře dopadlo.
Zastávky v boxech pořadím na čele nijak zvláště nezamíchaly. Téměř všichni piloti si pro nový monopost dojeli k mechanikům během třiadvacátého kola. Po návratu vozů na trať byl ve vedení stále Lucas di Grassi před Danilem Abtem a Sebastienem Buemim.
O zdramatizování druhé půlky dnešního závodu se postaral Alex Lynn, který rozbil záď svého monopostu DS Virgin v jedné ze zatáček a na trať musel safety car.
Po restartu však di Grassi uhájil vedení před svým německým parťákem a po Curychu získal druhé vítězství v řadě. Daniel Abt poté dojel druhý před třetím Buemim.
I díky přepuštění pozice od týmové kolegy nakonec dokončil Jean-Eric Vergne závod na pátém místě. Sam Bird dojel až devátý, díky čemuž již závod před koncem sezóny slaví francouzský pilot týmu Techeetah titul šampiona.
Mezi týmy Audi a Techeetah se bude ještě v zítřejším závodě bojovat o titul v poháru konstruktérů.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Lucas di Grassi |
Audi |
1:02:30.054 |
43 |
2 |
Daniel Abt |
Audi |
0.965 |
43 |
3 |
Sébastien Buemi |
Renault |
2.583 |
43 |
4 |
Tom Dillmann |
Venturi |
4.090 |
43 |
5 |
Jean-Éric Vergne |
Techeetah |
4.679 |
43 |
6 |
Nick Heidfeld |
Mahindra |
5.142 |
43 |
7 |
André Lotterer |
Techeetah |
5.810 |
43 |
8 |
Maro Engel |
Venturi |
6.312 |
43 |
9 |
Sam Bird |
DS Virgin |
6.833 |
43 |
10 |
Nicolas Prost |
Renault |
8.389 |
43 |
11 |
A.F.da Costa |
Andretti |
9.114 |
43 |
12 |
S.Sarrazin |
Andretti |
13.242 |
43 |
13 |
J.d'Ambrosio |
Penske |
13.805 |
43 |
14 |
Felix Rosenqvist |
Mahindra |
35.452 |
43 |
15 |
Luca Filippi |
NextEV NIO |
1 kolo |
42 |
- |
Alex Lynn |
DS Virgin |
|
33 |
- |
José María López |
Penske |
|
30 |
- |
Nelson Piquet Jr. |
Jaguar |
|
30 |
- |
Oliver Turvey |
NextEV NIO |
|
0 |
- |
Mitch Evans |
Jaguar |
|
0 |