Nevolnost v simulátoru zažili téměř všichni jezdci, říká Schumacher

Podle Michaela Schumachera jsou simulátory formule 1 přeceňovány, stejně tak nevolnost, kterou u většiny jezdců alespoň jednou v životě vyvolaly.
Nevolnost v simulátoru zažili téměř všichni jezdci, říká Schumacher

"Myslím, že skoro všichni jezdci, které znám, to už zažili," uvedl Schumacher na téma nevolnosti v simulátoru pro Telegraph. "Když jsme měli náš první simulátor u Ferrari, měl jsem zcela stejné pocity, takže to nemá nic společného s věkem. Pomocí různých procesů se na to dá zvyknout."

Schumacher tvrdí, že podobnými potížemi v simulátoru jako měl on sám trpěl loni také Nico Rosberg, takže není v nevýhodě, jak některá média informovala. Minimalizovat pocity nevolnosti umožňují moderní simulátory a Mercedes GP jeden takový bude také mít. "V současnosti ho vyvíjíme, ale asi bude trvat další rok, než ho budeme moci použít," vysvětloval Schumacher.

Podle bývalého mistra světa ale nic z toho nepředstavuje významný problém už proto, že role simulátorů ve formuli 1 není až tak důležitá. Klíčové je mít tu nejmodernější verzi a správně ji využívat. "Podle toho, co vím, tak některé další top týmy mají simulátory, ale využívají je jen málo," uvedl. "Nevyužívají je tolik, jako třeba McLaren nebo někdo jiný."

"To, co s ním můžete dělat, je velmi omezené. A navíc musíte mít ten správný. Není moc týmů, co by měly ten správný simulátor. Pro nás jezdce je hlavním přínosem, že si v něm můžeme zvyknout na trať. Ale pro mě osobně tohle nikdy nebyl problém. Nevidím v nich velkou výhodu."

Spekulace o Schumacherově nevolnosti v simulátoru se objevily minulý týden. Podle nich měla být tak závažná, že se bývalý mistr světa nemohl řádně připravovat na závody a být ve velké nevýhodě ve srovnání s týmovým kolegou Rosbergem. To ovšem brzy popřel Mercedes a nyní i sám Schumacher.

Diskuze (47) Další článek: Romain Grosjean se vrací do F1 jako záložní pilot Lotusu Renault
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo