Nevládní organizace rozlobil vstup Heinekenu do F1

Dalo se to čekat. Některé organizace již delší dobu brojily proti reklamě na alkoholické nápoje v F1. Královna motorsportu je nejen že nevyslyšela, ale navíc v této oblasti významně posílila.
Nevládní organizace rozlobil vstup Heinekenu do F1

V Kanadě byl oznámen příchod firmy Heineken, který podle odhadů zaplatí asi 150 milionů liber a bude v F1 nejméně čtyři a půl roku. Kromě reklamy na okruzích apod. bude Heineken i sponzorem některých velkých cen – poprvé se tak stane v Itálii.

Formule 1 byla kdysi bohatě podporována tabákovými společnostmi, ale tabáková reklama byla později zákony zredukována na nulu. Nyní se v F1 rozšiřuje reklama na alkohol, což je samozřejmě pro některé kritiky ještě horší, neboť se vytváří spojení alkohol – řízení auta.

Kromě Heinekenu máme v F1 i další viditelné značky. Williams sponzoruje Martini, Chandon a Johnnie Walker Williams a Kingfisher, Smirnoff Force Indii.

Proti nárůstu reklamy na alkohol protestuje European Alcohol Policy Alliance (Eurocare), která se skládá z nevládních a zdravotnicích organizací a zabývá se prevencí a snižováním škod v souvislosti s alkoholem v Evropě.

Eurocare zaslala dopis Jeanu Todtovi ale také Ecclestonovi nebo šéfovi Světové zdravotní organizace.

Paradoxem je, že FIA nemá se sponzory v F1 příliš mnoho společného. Generální sekretářka Eurocare Mariann Skar, ale tak úplně nesouhlasí.

„FIA není bez odpovědnosti, je řídicím orgánem F1 a zároveň jedním z akcionářů sportu,“ uvedla Skar.

Eurocaru se nelíbí právě zmíněné spojení motorsportu (řízení vozu) a alkoholu. Argumentuje tím, že alkohol je jedním z častých viníků dopravních nehod.

„Reklama na alkohol má silný vliv na společnost a zejména na mladé lidi. F1 je stále více akcí pro globální prezentaci značek výrobců alkoholu než sportovní události.“

Není to přitom poprvé, co je FIA kvůli reklamě na alkohol pod tlakem:

Tlak na zákaz reklamy na alkohol v F1 opět zesílil

Tlak na zákaz reklamy na alkohol v F1 opět zesílil

 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Vypadne z kalendáře F1 Velká cena Brazílie?

24. ledna | 17. února bychom mohli vidět nové zbarvení Williamsu. Vůz až v den testů... podobně by na tom mohl být Haas. Oficiálně to ale potvrzeno nebylo.
23. ledna | Red Bull prodloužil spolupráci se společností ExxonMobil jako dodavatelem paliv, maziv a technologickým partnerem.
22. ledna | Formule 1 potvrdila, že Drive to Survive bude na Netflixu 28. února.
22. ledna | Racing Point představí svůj vůz 17. února.