Nevládní organizace rozlobil vstup Heinekenu do F1

Dalo se to čekat. Některé organizace již delší dobu brojily proti reklamě na alkoholické nápoje v F1. Královna motorsportu je nejen že nevyslyšela, ale navíc v této oblasti významně posílila.
Nevládní organizace rozlobil vstup Heinekenu do F1

V Kanadě byl oznámen příchod firmy Heineken, který podle odhadů zaplatí asi 150 milionů liber a bude v F1 nejméně čtyři a půl roku. Kromě reklamy na okruzích apod. bude Heineken i sponzorem některých velkých cen – poprvé se tak stane v Itálii.

Formule 1 byla kdysi bohatě podporována tabákovými společnostmi, ale tabáková reklama byla později zákony zredukována na nulu. Nyní se v F1 rozšiřuje reklama na alkohol, což je samozřejmě pro některé kritiky ještě horší, neboť se vytváří spojení alkohol – řízení auta.

Kromě Heinekenu máme v F1 i další viditelné značky. Williams sponzoruje Martini, Chandon a Johnnie Walker Williams a Kingfisher, Smirnoff Force Indii.

Proti nárůstu reklamy na alkohol protestuje European Alcohol Policy Alliance (Eurocare), která se skládá z nevládních a zdravotnicích organizací a zabývá se prevencí a snižováním škod v souvislosti s alkoholem v Evropě.

Eurocare zaslala dopis Jeanu Todtovi ale také Ecclestonovi nebo šéfovi Světové zdravotní organizace.

Paradoxem je, že FIA nemá se sponzory v F1 příliš mnoho společného. Generální sekretářka Eurocare Mariann Skar, ale tak úplně nesouhlasí.

„FIA není bez odpovědnosti, je řídicím orgánem F1 a zároveň jedním z akcionářů sportu,“ uvedla Skar.

Eurocaru se nelíbí právě zmíněné spojení motorsportu (řízení vozu) a alkoholu. Argumentuje tím, že alkohol je jedním z častých viníků dopravních nehod.

„Reklama na alkohol má silný vliv na společnost a zejména na mladé lidi. F1 je stále více akcí pro globální prezentaci značek výrobců alkoholu než sportovní události.“

Není to přitom poprvé, co je FIA kvůli reklamě na alkohol pod tlakem:

Tlak na zákaz reklamy na alkohol v F1 opět zesílil

Tlak na zákaz reklamy na alkohol v F1 opět zesílil

 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Vypadne z kalendáře F1 Velká cena Brazílie?

19:37 | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
19:36 | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).
17. července | Jules Bianchi (video): odkaz
17. července | Porsche potvrdilo jezdeckou sestavu pro první sezónu formule E: André Lotterer, Neel Jan.