Nevěřil jsem tomu, říká o ztrátě vedení Hamilton

Lewis Hamilton přišel o vedení ve Velké ceně Austrálie vozů formule 1 během virtuálního safety caru, kdy se na první místo dostal při zastávce v boxech Sebastian Vettel. Hamilton se musel v cíli spokojit s druhým místem.
Nevěřil jsem tomu, říká o ztrátě vedení Hamilton

Pilot Mercedesu po startu z pole position vedl závod až do 20. kola, kdy z vedoucí pozice zajel do boxů v reakci na zastávku Kimiho Räikkönena, který o kolo dříve zajel k mechanikům z druhého místa. Třetímu Vettelovi se naopak Ferrari rozhodlo první stint protáhnout.

A vyplatilo se. V 26. kole byl aktivován virtuální safety car, když ve druhé zatáčce stál vůz Romaina Grosjeana. Vettel toho využil, zajel do boxů a zřejmě díky softwarové chybě Mercedesu, který špatně vypočítal Hamiltonovu ztrátu na Vettela, se po výjezdu z boxů vrátil Němec na trať před loňským mistrem světa.

O vítězství nás připravil softwarový problém, myslí si u Mercedesu

O vítězství nás připravil softwarový problém, myslí si u Mercedesu

„Stále nerozumím tomu, co se stalo. Udělal jsem všechno, o čem si myslím, že jsem měl udělat,“ řekl po závodě Hamilton. „Safety car vyjel na trať, já jel po cílové rovince a najednou mi, na poslední chvíli, bylo řečeno, že Ferrari vyjíždělo ven. Ani jsem nevěděl, že Ferrari bylo v boxech.

Myslím, že jsem tomu zkrátka až do cíle nevěřil, zkrátka nevěřil. Chtěl jsem to zkusit a dostat se zpět, ať už to byla chyba nebo ne. Riskoval jsem to, ale mohl jsem přijít o všechny body. Nakonec jsem podle mě udělal rozumné rozhodnutí. Sezóna je dlouhá a nevyhrává se všechno v jednom závodě. Na to se snažím zaměřovat.“

Bottas měl problémy s přehříváním vozu

Druhý pilot Mercedesu Valtteri Bottas obsadil v prvním závodě sezóny osmé místo. Fin do závodu startoval až z patnáctého místa poté, co kvůli nehodě ve včerejší kvalifikaci museli jeho mechanici měnit ve voze převodovku a on na roštu klesl.

„Čekali jsme, že to bude obtížné, a věděli jsme, že potřebujete velký rychlostní rozdíl, abyste dokázali předjet, pokud ostatní neudělají žádnou chybu. Obzvlášť když je tu vláček vozů, jako jsem já měl v celém druhém stintu,“ řekl Bottas.

„Nedělo se mnoho věcí, které mi skutečně pomáhaly. Myslím, že virtuálním safety carem jsem trochu získal. Při něm jsem zastavil (v boxech), jinak to ale byl celkem frustrující závod, protože máme sice dobrý vůz, ale nic jsem nemohl dělat.

Kromě toho nás dnes skutečně limitovalo přehřívání. Myslím, že došlo k chybě při výpočtu chlazení, které jsme dnes očekávali. Nemohl jsem kvůli tomu být blízko za ostatními vozy a příliš dlouho jsem nemohl na ostatní vyvíjet tlak. Mohl jsem jet maximálně dvě kola, pak jsem musel zpomalit a zkusit to znovu.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (47) Další článek: Měli jsme trochu štěstí, přiznal vítězný Vettel
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10