Neuvěříte, co Kobajašiho připravilo o vítězství v Le Mans. Byl to falešný maršál?

Neuvěříte, co Kobajašiho připravilo o vítězství v Le Mans. Byl to falešný maršál?

Víkendový pětaosmdesátý ročník závodu 24 hodin Le Mans má bizardní dohru. Za odstoupením Toyoty #7 totiž možná stojí falešný traťový maršál.

Na internet se dostalo video, které zachycuje Toyotu #7 s Kamujem Kobajašim za volantem, kterak čeká na konci boxové uličky na průjezd kolony za safety carem, na jejíž konec se měl Kobajaši se svým prototypem zařadit.

Na videu se však náhle zjeví francouzský pilot Vincent Capillaire z týmu Algarve Pro Racing, který působí ve třídě LMP 2. Ten dá Kobajašimu signál vztyčeným palcem k opuštění pit lane a návratu na trať. Vzhledem k tomu, že závodní overaly jezdců Algarve Pro Racing mají podobnou oranžovou barvu jako kombinézy traťových maršálů, se nechal Kobajaši zmást a skutečně se rozjel.

Po rozjetí se však byl Kobajaši znovu zastaven, a to pokynem z týmového rádia. Opakované restartování systému hybridního prototypu LMP 1 mělo zřejmě za následek přehřátí spojky a následné odstoupení ze závodu

„Spojka na tohle není stavěná. Proběhly dva až tři nezdařené starty a spojka byla zničena,“ řekl pro Autosport technický ředitel Toyoty Pascal Vasselon. 

Sám Capillaire svůj čin vysvětlovat na facebooku. Podle Francouzova vyjádření mělo jít gesto podpory pro vedoucí posádku. Svého činu nyní lituje.

Rebellion Racing přišel o celkové třetí místo

Švýcarský tým Rebellion Racing přišel kvůli dodatečné diskvalifikaci o celkové třetí místo a zároveň o druhou příčku v rámci třídy LMP 2.

Oreca 07 Gibson #13 posádky David Heinemeier Hansson, Nelson Piquet, Mathias Beche neprošla po závodě technickou kontrolou kvůli použití nehomologované úpravy karoserie. Techničtí komisaři u prototypu #13 objevili nepovolenou díru, která měla usnadňovat přístup ke startéru.

Díky této diskvalifikaci získal tým Jackieho Chana druhé a třetí místo v celkové klasifikaci a vítězný double ve třídě LMP 2, kde na bronzový stupínek dodatečně poskočil prototyp Alpine #35.

Foto: Toyota

Doporučujeme

Články odjinud