Neúspěchy by mohly zpochybnit dlouhodobou účast Red Bullu ve F1

Neúspěchy by mohly zpochybnit dlouhodobou účast Red Bullu ve F1

Poradce Red Bullu Helmut Marko připustil, že formule 1 zůstává pro výrobce nápojů především marketingovým nástrojem, jehož efektivita je předmětem neustálého hodnocení.

Red Bull je ve formuli 1 na vrcholu, dva roky po sobě vyhrál oba šampionáty. Přesto podle Marka není zcela nesmyslné ptát se, jak bude vypadat jeho budoucnost v královně motorsportu.

"Dietrich Mateschitz (spolumajitel Red Bullu) řekl, že pokud nebudou splněny základní předpoklady, mohli bychom to celé přehodnotit," řekl Marko v rozhovoru pro oficiální stránky soutěže. "Formule 1 je pro Red Bull marketingovým nástrojem, což znamená, že permanentně vyhodnocujeme náklady a výnosy své účasti."

"Tato bilance musí být pozitivní. Pokud tu bude dlouhodobý úspěch, určitě není o čem pochybovat. A když se podíváte, jaká je realita, máme dlouhodobé smlouvy s naším dodavatelem motorů, sponzory a zaměstnanci."

Že svoji budoucnost ve formuli 1 vidí alespoň prozatím dlouhodobě, dokazuje Red Bull i svojí angažovaností v diskuzích o budoucnosti tohoto sportu. Jednou z největších třecích ploch posledních měsíců je Dohoda o omezení zdrojů (RRA).

"Náš názor je takový, že dokud nejsou motor a KERS součástí RRA, není použitelná. Pokud budou, musí být aplikována přesná kritéria," vysvětloval Marko. "Myšlenka utrácet méně peněz je správná, my už jsme se tímto směrem vydali."

"Ale trestat Red Bull na straně aerodynamiky, zatímco motor a KERS součástí RRA nejsou, to můžeme jen těžko akceptovat. Celkově je to těžké téma, ale když se podíváte na celkovou ekonomickou situaci, snižování výdajů přijde samo."

Doporučujeme

Články odjinud