Neúčast některých vozů v závěru kvalifikace vyřeší asi až příští rok

Pirelli bude v Koreji jednat o návrzích, které by v poslední části kvalifikace přinutily všechny zúčastněné jezdce zajet měřená kola, ale řešení se podaří zřejmě aplikovat až v příští sezóně.
Neúčast některých vozů v závěru kvalifikace vyřeší asi až příští rok

Výhody, které přinášejí nové pneumatiky, nejsou zanedbatelné, proto mají jezdci tendenci šetřit zejména měkčí směs a zachovat co nejvíce sad čerstvých sad pro závod.

To vede k nežádoucímu jevu, kterým je neúčast některých vozů v závěrečné části kvalifikace. V Suzuce nezajeli měřené kolo v Q3 hned čtyři vozy, což snižuj atraktivitu podívané. Pirelli se snaží najít řešení.

"Něco se musí změnit," řekl sportovní šéf italského výrobce pneumatik Paul Hembery pro Autosport. "Tento týden se v Koreji sejdu s Oliverem (Weingartenem) z FOTA (Asociace týmů F1) a Sportovní pracovní skupinou, a poté budeme mít na toto téma formální jednání v Indii. Musíme přijít s návrhy řešení. Máme několik nápadů a musíme najít společné řešení."

Jedním z možných řešení bylo zavedení kvalifikačních pneumatik. Tento návrh však zvyšoval náklady a byl zamítnut. Teď bude třeba změnit Sportovní pravidla.

"S kvalifikací není v zásadě nic špatně," pokračoval Hembery. "Tento systém tří částí je velmi dobrý, jen je nesmyslné to šetření pneumatik. Je to nesmysl, protože pokud Vettel a šest prvních jezdců dokáže vyhrávat závody a procházet všemi třemi částmi, tak to znamená, že to můžou dokázat všichni."

Jednou z možností je podle Hemberyho změna regulí, která by nutila jezdce, kteří úmyslně vynechali třetí část, nasadit na roštu pneumatiky, které použili v druhé části kvalifikace.

Další článek: Pomalejší jsem snad nikdy nebyl, říká o GP Japonska Hamilton