Pirelli bude v Koreji jednat o návrzích, které by v poslední části kvalifikace přinutily všechny zúčastněné jezdce zajet měřená kola, ale řešení se podaří zřejmě aplikovat až v příští sezóně.
Výhody, které přinášejí nové pneumatiky, nejsou zanedbatelné, proto mají jezdci tendenci šetřit zejména měkčí směs a zachovat co nejvíce sad čerstvých sad pro závod.
To vede k nežádoucímu jevu, kterým je neúčast některých vozů v závěrečné části kvalifikace. V Suzuce nezajeli měřené kolo v Q3 hned čtyři vozy, což snižuj atraktivitu podívané. Pirelli se snaží najít řešení.
"Něco se musí změnit," řekl sportovní šéf italského výrobce pneumatik Paul Hembery pro Autosport. "Tento týden se v Koreji sejdu s Oliverem (Weingartenem) z FOTA (Asociace týmů F1) a Sportovní pracovní skupinou, a poté budeme mít na toto téma formální jednání v Indii. Musíme přijít s návrhy řešení. Máme několik nápadů a musíme najít společné řešení."
Jedním z možných řešení bylo zavedení kvalifikačních pneumatik. Tento návrh však zvyšoval náklady a byl zamítnut. Teď bude třeba změnit Sportovní pravidla.
"S kvalifikací není v zásadě nic špatně," pokračoval Hembery. "Tento systém tří částí je velmi dobrý, jen je nesmyslné to šetření pneumatik. Je to nesmysl, protože pokud Vettel a šest prvních jezdců dokáže vyhrávat závody a procházet všemi třemi částmi, tak to znamená, že to můžou dokázat všichni."
Jednou z možností je podle Hemberyho změna regulí, která by nutila jezdce, kteří úmyslně vynechali třetí část, nasadit na roštu pneumatiky, které použili v druhé části kvalifikace.