Netradiční řešení výfuků Renaultu dostalo od FIA zelenou

Mezinárodní automobilová federace nemá problém s řešením výfuků týmu Renault, navzdory požáru a výbuchu během Velké ceny Maďarska.
Netradiční řešení výfuků Renaultu dostalo od FIA zelenou

Heidfeldův monopost ve 23. kole závodu zachvátily plameny a následně explodovala nádoba se stlačeným vzduchem pohánějící pneumatické ventily. Výfuky jsou u vozů týmu Renault vyvedeny netradičně před bočnicemi vozu a oheň pozlobil již při třetím tréninku na Velkou cenu Španělska.

FIA celou událost z bezpečnostních důvodů prošetřila. Byla ubezpečena, a sama tomuto závěru věří, že nebýt delšího Heidfeldova zdržení v boxech, během kterého držel motor Renault ve vysokých otáčkách po dobu delší přibližně o 4 vteřiny (kompletní Heidfeldův pitstop trval 25,434 sekundy, zatímco jiní se pohybovali na úrovni 20 až 21 sekund), k požáru by nedošlo.

Vozy formule 1 jsou koncipovány tak, že jejich chlazení je primárně závislé na pohybu auta. Je-li stacionární, okamžitě se přehřívá. Při loňské Velké ceně Monaka zapomněli technici McLarenu na jednom ze vstupů do bočnic monopostu Jensona Buttona kryt a kvůli přehřátí musel Brit odstoupit v samotném úvodu závodu.

FIA usoudila, že řešení vozů Renault není nebezpečné a dala mu do dalších závodů zelenou. Traťový maršál zasažený při explozi částí auta je v pořádku. Z incidentu vyvázl jen s modřinou.

Další článek: Mercedes: Ve vývoji jsme stále pozadu o půl roku