Heidfeldův monopost ve 23. kole závodu zachvátily plameny a
následně explodovala nádoba se stlačeným vzduchem pohánějící pneumatické
ventily. Výfuky jsou u vozů týmu Renault vyvedeny netradičně před bočnicemi
vozu a oheň pozlobil již při třetím tréninku na Velkou cenu Španělska.
FIA celou událost z bezpečnostních důvodů prošetřila.
Byla ubezpečena, a sama tomuto závěru věří, že nebýt delšího Heidfeldova
zdržení v boxech, během kterého držel motor Renault ve vysokých otáčkách
po dobu delší přibližně o 4 vteřiny (kompletní Heidfeldův pitstop trval 25,434
sekundy, zatímco jiní se pohybovali na úrovni 20 až 21 sekund), k požáru by
nedošlo.
Vozy formule 1 jsou koncipovány tak, že jejich chlazení je
primárně závislé na pohybu auta. Je-li stacionární, okamžitě se přehřívá. Při
loňské Velké ceně Monaka zapomněli technici McLarenu na jednom ze vstupů do
bočnic monopostu Jensona Buttona kryt a kvůli přehřátí musel Brit odstoupit v samotném
úvodu závodu.
FIA usoudila, že řešení vozů Renault není nebezpečné a dala
mu do dalších závodů zelenou. Traťový maršál zasažený při explozi částí auta je
v pořádku. Z incidentu vyvázl jen s modřinou.