Nestálá pravidla kolem limitů tratě jsou podle Sainze pro diváky matoucí

Piloti formule 1 zpochybňují rozhodnutí vedení Velké ceny Bahrajnu přistupovat odlišně k limitům tratě během kvalifikace a samotného závodu, kdy byla tato pravidla volnější.
Foto: Getty Images / Joe Portlock
Nestálá pravidla kolem limitů tratě jsou podle Sainze pro diváky matoucí | Foto: Getty Images / Joe Portlock

Limity tratě ve čtvrté zatáčce Mezinárodního okruhu v Bahrajnu byly tématem během úvodního závodu letošní sezóny F1. Jezdci byli informováni, že pokud se v kvalifikaci všemi čtyřmi koly dostanou na výjezdu ze zatáčky až za hranici červenobílého obrubníku, bude jim jejich čas odebrán.

V nedělním závodě už piloti mohli využívat i prostor za obrubníkem. Podle Charlese Leclerca bylo rozhodnutí jasně stanoveno, překvapila ho ale změna mezi kvalifikací a závodem.

Problematická čtvrtá zatáčka: (ne)hlídané traťové limity a vrácení pozice

Problematická čtvrtá zatáčka: (ne)hlídané traťové limity a vrácení pozice

„Musím být upřímný, nerozumím tomu, proč to bylo (mezi kvalifikací a závodem) změněno. Pro nás bylo to pravidlo jasné, v závodě můžeme vyjet mimo, pokud tím někoho nepředjedeme nebo tak podobně. Skutečně ale nerozumím, proč došlo ke změně. Jednodušší by bylo ponechat pravidla tak, jak byla,“ řekl pilot Ferrari.

Max Verstappen z Red Bullu se v souboji o první místo s Lewisem Hamiltonem v závěru závodu dostal za hranici dráhy ve čtvrté zatáčce. Jelikož svého soupeře předjel jízdou mimo trať, musel na pokyn ředitelství závodu Hamiltonovi první příčku vrátit. Hamilton si následně udržel vedení a zvítězil.

Verstappen: Radši bych dostal penalizaci, než pustil Hamiltona zpátky na první místo

Verstappen: Radši bych dostal penalizaci, než pustil Hamiltona zpátky na první místo

Pochybnosti o nestálých pravidlech vyjádřil také druhý pilot Ferrari Carlos Sainz.

„Pro mě jako jezdce bylo jasné, co bylo a nebylo povoleno. Nechápu ale, proč se to mění ze dne na den. Pro fanoušky a všechny lidi u televize je podle mě také náročné sledovat všechny změny, aby přesně věděli, co se děje,“ řekl Sainz.

Podle Daniela Ricciarda z McLarenu bylo náročné myslet při souboji a předjíždění ještě na limity tratě v tomto místě.

„Je to divná zatáčka, protože je tak velmi otevřená. Ale víte, kde je čára a vy se jen musíte snažit zůstat uvnitř tratě. Ve druhé části kvalifikace jsem vyjel mimo a věděl jsem o tom, takže jsem nebyl překvapen, když jsem slyšel o penalizaci nebo o smazání času. Tady to bylo jasné. Myslím ale, že když závodíte těsně vedle sebe, je těžké vědět, kde jsou limity,“ myslí si Ricciardo.

Další článek: Cunoda by si měl najít velmi dobrého manažera, radí mu krajan Kobajaši

21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“
10. června | Podle italské mutace MotorsportCom je Hamilton blízko podpisu smlouvy na příští rok. Souhlasí se snížením platu výměnou za zvýšení bonusu, pokud se stane mistrem světa.