Nespolehlivost přinese příští rok nečekané výsledky, předpovídá McLaren

Podle sportovního šéfa McLarenu Sama Michaela příští rok určitě nebude nudný, týmy budou mít takové problémy s vozy, že to zamíchá výsledky.
Nespolehlivost přinese příští rok nečekané výsledky, předpovídá McLaren

O povinnosti nasadit nové pohonné jednotky v roce 2014 vědí týmy už několik let, přesto nestihnou vyladit vše do stavu, jaký panuje teď.

"Když dochází k velkým změnám pravidel, inženýrské struktury nedokážou zareagovat dostatečně rychle, dokonce ani když máte dva nebo tři roky na design aut pro rok 2014," upozornil Michael.

"I když jsme na míle daleko od příprav, jaké tu byly před 20 lety, nakonec nebudete mít spolehlivost současných vozů, až vyjedete."

Monotónní závody proto nehrozí. "Myslím si, že se to zamíchá? Pravděpodobně. Budou jiné výsledky, než máme teď. Je to jen další věc, která patří ke změnám pravidel, a je třeba se s ní vyrovnat."

Navíc až dojde k prvnímu srovnání vozů na trati, týmy začnou dohánět ztráty, které objeví, což znamená, že se rozložení sil jen tak nestabilizuje.

"Když dochází k tak velké změně pohonu po mechanické stránce, necháte si větší rezervy než dřív. Řekněme, že bychom příští rok pohon neměnili, pak byste měli velmi dobře známý produkt a zlepšovali se po malých krocích, trochu byste ubrali hmotnost tady, trochu snížili tření támhle, možná byste změnili sesazení."

"Tohle všechno bude v roce 2014 úplně jinak, budete v jedné ze dvou možných pozic. Buď jste zašli moc daleko a budete nespolehliví, nebo budete moc těžcí a budete chtít auto odlehčit. Obě tyto věci nějaký čas trvají. Nebudete mít všechny oblasti auta perfektní, takže všem půjde o to samé."

A konečně výsledky bude míchat i skutečnost, že bude možné dosahovat velkých zlepšení za relativně krátkou dobu, ve srovnání se současností.

"Sklon křivky, kterou nastoupíte při tak velkých změnách pravidel, je velmi prudký ve srovnání s normálem, takže si myslím, že závod ve vývoji při zpětném získávání přítlaku bude významnou součástí sezóny 2014," předpověděl Michael.

Další článek: Letošní ferrari dostane ještě několik nových dílů

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00