K trofeji pro Velkou cenu Japonska bude muset vítězný jezdec přistupovat s patřičnou něhou. Nehrozí její rozbití, jako tomu bylo v Maďarsku, ale po polibku se rozsvítí...
Trofeje většinou zajišťuje titulární sponzor závodu. V Japonsku jim je čínský výrobce počítačů Lenovo. Pro letošní ročník si připravil skutečnou specialitu.
„Technologicky nejpokročilejší sport si zaslouží technologicky nejpokročilejší trofej,“ uvádí Lenovo na svém webu.
Trofej je navržena tak, aby „reagovala na polibek vítězného jezdce“. Jakmile jezdec trofej na určeném místě políbí, tak se rozsvítí v barvách jeho státní vlajky.
Koruna trofeje je inspirována hlavním sáním vozů formule 1. Na spodní straně trofeje je logo F1, které funguje také jako bezdrátová nabíjecí stanice.
Lenovo na vývoji trofeje spolupracovalo s designovou agenturou Pininfarina. Stejná trofej by se měla objevit ještě v Austinu, kde bude Lenovo opět titulárním sponzorem.