McLaren v Kanadě potvrdil, že týmy začínají dobře rozumět letošním pneumatikám Pirelli, protože s velkým předstihem věděl, jaká strategie bude optimální.
Letos se často hovoří o nepředvídatelnosti závodů formule 1, které nabízejí mnoho zvratů v závislosti na tom, jak se týmy pletou ve svých odhadech chování pneumatik.
Podobná byla i Grand Prix Kanady, v jejímž závěru se Ferrari a Red Bull nechaly zaskočit degradací zadních pneumatik. McLaren nikoliv, protože si dobře dokázal spočítat, co musí udělat.
"Ve skutečnosti se závod vyvíjel téměř přesně tak, jak předpověděl náš tým pro strategie týden před Montrealem," prozradil sportovní ředitel McLarenu Sam Michael televizi Sky Sports. "Do závodu jsme šli s tím, že konkurence nejschopnější strategií pro rychlé vozy budou dvě zastávky a že jedna zastávka bude nejlepší pro vozy středu pole, protože nejsou tak rychlé, tudíž jejich pneumatikami neprochází tolik energie a nemají takové opotřebení jako ti vpředu."
"U předních vozů jsme si nedokázali představit, jak by mohly bez safety caru přežít se strategií jedné zastávky, protože do pneumatik jde moc energie. Naši stratégové předpověděli, že nejefektivnější budou dvě zastávky a že přední týmy nebudou konkurenceschopné s jednou zastávkou."
Přesně to se také v Kanadě stalo a nejen díky tomu si Lewis Hamilton dojel pro své letošní první vítězství. "Jediné, co se pak v neděli stalo, aniž bychom to očekávali nebo předpovídali, bylo to, že nás Red Bull a Ferrari nenásledovaly do boxů (na druhou zastávku)," pokračoval Michael.
"Takže i když jsme velmi spokojení s tím vítězstvím a všichni odvedli fantastickou práci, myslím, že když si analyzujeme, co se stalo v neděli, udělali jsme jen to, co jsme očekávali, že udělají všichni. Nebylo to náhodné rozhodnutí, považovali jsme to za samozřejmé."
Když McLaren zavolal Hamiltona do boxů, s napětím sledoval, jestli to samé udělá Ferrari s Alonsem hned, protože se obával, že by se tak Španěl mohl dostat před britského rivala. Vozy si totiž byly výkonnostně velmi blízko, takže výsledek nebyl zaručený.
"Když se podíváte na minulou neděli, Ferrari, McLaren a Red Bull dělila jedna desetina sekundy a své pneumatiky zvládaly velmi podobně," poukázal Michael. "Takže pokud dokážeme naše auto zrychlit o desetinu nebo dvě, bude to obrovský rozdíl, protože pak dokážeme poodskočit. Mezi třemi top týmy jde o závod ve vývoji a práci s pneumatikami je také třeba zvládnout. Takže tu máme tyto dvě věci, obě jsou stejně důležité."
McLarenu se daří MP4-27 zrychlovat, ale vždy je samozřejmě klíčové, jak se v tomto ohledu daří konkurenci. "My jsme v každém závodě zrychlili alespoň o desetinu, v některých dokonce víc," prozradil wokingský sportovní ředitel. "V Barceloně jsme měli velmi dobrý balík úprav a další dva nebo tři závody budeme přidávat podobné množství výkonnosti. Myslím, že abyste si udrželi pozici, musíte v každém závodě zrychlovat alespoň o desetinu. Cokoliv navíc by vás snad mělo posunout vpřed od ostatních."