Nepoučitelní. Někteří výrobci jsou proti zjednodušení motorů

Nepoučitelní. Někteří výrobci jsou proti zjednodušení motorů

V turbo éře jsme už odjeli 72 závodů, ale velmi často to vypadá, jako kdyby byla Velká cena Austrálie 2014 před dvěma týdny. Výrobci se přitom z této šlamastiky nepoučili.

Desítky penalizací v Monze, kde suverénně vyhrál Mercedes. Ferrari se sice se svou pohonnou jednotkou k Mercedesu přiblížilo, ale o Renaultu se to tak úplně říct nedá a o Hondě už vůbec ne.

Christian Horner nedávno řekl, že současné pohonné jednotky F1 nic dobrého nepřinesly. Nejen Red Bull už vzhlíží k roku 2021, kdy mají do F1 vstoupit nové pohonné jednotky. Zadání je jasné: levnější, jednodušší a pokud možno také s lepším zvukem.

Původní plán nevypadal v rámci možností vůbec špatně: V6 biturbo bez MGU-H a se silnějším MGU-K. Kromě toho měly být některé díry standardizovány. 

Levnější pohonné jednotky by nejen ulevily rozpočtům menších týmů, ale také mohly přilákat další dodavatele – nejen automobilky ale i nezávislé dodavatele. Situaci monitoruje Porsche ale třeba také Aston Martin a další. 

A nedají si říct...

Podle Auto Motor und Sport ale Mercedes a Renault chtějí MGU-H zachovat, protože výrobu elektrické energie z výfukových plynů považují za budoucí technologii. 

Je to přitom právě MGU-H, který se ukazuje jako nejsložitější a nejproblematičtější část. Společně s turbem je také nejvíce vyměňovanou částí. 

Brawn mluví o standardizaci MGU-H (když už by ho toleroval) a Christian Horner je radikálnější: „Pokud nebudou motory jednodušší a levnější, odcházíme.“

Foto: Getty Images  / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud