Nepoučitelní. Někteří výrobci jsou proti zjednodušení motorů

V turbo éře jsme už odjeli 72 závodů, ale velmi často to vypadá, jako kdyby byla Velká cena Austrálie 2014 před dvěma týdny. Výrobci se přitom z této šlamastiky nepoučili.
Nepoučitelní. Někteří výrobci jsou proti zjednodušení motorů

Desítky penalizací v Monze, kde suverénně vyhrál Mercedes. Ferrari se sice se svou pohonnou jednotkou k Mercedesu přiblížilo, ale o Renaultu se to tak úplně říct nedá a o Hondě už vůbec ne.

Christian Horner nedávno řekl, že současné pohonné jednotky F1 nic dobrého nepřinesly. Nejen Red Bull už vzhlíží k roku 2021, kdy mají do F1 vstoupit nové pohonné jednotky. Zadání je jasné: levnější, jednodušší a pokud možno také s lepším zvukem.

Horner chce jednat o motorech. Nemůžeme mít tři na sezónu, říká

Horner chce jednat o motorech. Nemůžeme mít tři na sezónu, říká

Původní plán nevypadal v rámci možností vůbec špatně: V6 biturbo bez MGU-H a se silnějším MGU-K. Kromě toho měly být některé díry standardizovány. 

Levnější pohonné jednotky by nejen ulevily rozpočtům menších týmů, ale také mohly přilákat další dodavatele – nejen automobilky ale i nezávislé dodavatele. Situaci monitoruje Porsche ale třeba také Aston Martin a další. 

Porsche v F1? Velmi vážně o tom uvažujeme, zní ze Stuttgartu

Porsche v F1? Velmi vážně o tom uvažujeme, zní ze Stuttgartu

A nedají si říct...

Podle Auto Motor und Sport ale Mercedes a Renault chtějí MGU-H zachovat, protože výrobu elektrické energie z výfukových plynů považují za budoucí technologii. 

Je to přitom právě MGU-H, který se ukazuje jako nejsložitější a nejproblematičtější část. Společně s turbem je také nejvíce vyměňovanou částí. 

Brawn mluví o standardizaci MGU-H (když už by ho toleroval) a Christian Horner je radikálnější: „Pokud nebudou motory jednodušší a levnější, odcházíme.“

Foto: Getty Images  / Dan Istitene

Další článek: FIA chystá úpravu bodování pro zisk superlicence, F2 bude mít větší hodnotu

18:08 | Grosjeanova jízda v Mercedesu se komplikuje. Demonstrační jízda o tomto víkendu byla dříve zrušena kvůli posunu GP Francie a časové kolizi se závodem IndyCar. Nyní byl odložen "na později v létě" i test a to kvůli cestovním omezením v souvislosti s koronavirem.
12:45 | Za tým United Autosport, který spoluvlastní Zak Brown, pojede v Le Mans v LMP2 Manuel Maldonado.... není to shoda jmen, jde o bratrance Pastora Maldonada.
9:23 | Video Red Bull jako reklama pro ČR a SR. Video vidělo jen na YT Red Bullu zatím 515 tisíc lidí. Masivně je propagováno také na socnetech. Namátkou: FB (10,2 milionu fanoušků), Instagram týmu (5,9 milionů), Instagram značky (14,3 milionu).
9:14 | Formule 3: Jezdec týmu Campos László Tóth měl pozitivní test na koronavirus. Zůstává v izolaci a nezúčastní se víkendu ve Francii.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00