Nepoučitelní. Někteří výrobci jsou proti zjednodušení motorů

V turbo éře jsme už odjeli 72 závodů, ale velmi často to vypadá, jako kdyby byla Velká cena Austrálie 2014 před dvěma týdny. Výrobci se přitom z této šlamastiky nepoučili.
Nepoučitelní. Někteří výrobci jsou proti zjednodušení motorů

Desítky penalizací v Monze, kde suverénně vyhrál Mercedes. Ferrari se sice se svou pohonnou jednotkou k Mercedesu přiblížilo, ale o Renaultu se to tak úplně říct nedá a o Hondě už vůbec ne.

Christian Horner nedávno řekl, že současné pohonné jednotky F1 nic dobrého nepřinesly. Nejen Red Bull už vzhlíží k roku 2021, kdy mají do F1 vstoupit nové pohonné jednotky. Zadání je jasné: levnější, jednodušší a pokud možno také s lepším zvukem.

Horner chce jednat o motorech. Nemůžeme mít tři na sezónu, říká

Horner chce jednat o motorech. Nemůžeme mít tři na sezónu, říká

Původní plán nevypadal v rámci možností vůbec špatně: V6 biturbo bez MGU-H a se silnějším MGU-K. Kromě toho měly být některé díry standardizovány. 

Levnější pohonné jednotky by nejen ulevily rozpočtům menších týmů, ale také mohly přilákat další dodavatele – nejen automobilky ale i nezávislé dodavatele. Situaci monitoruje Porsche ale třeba také Aston Martin a další. 

Porsche v F1? Velmi vážně o tom uvažujeme, zní ze Stuttgartu

Porsche v F1? Velmi vážně o tom uvažujeme, zní ze Stuttgartu

A nedají si říct...

Podle Auto Motor und Sport ale Mercedes a Renault chtějí MGU-H zachovat, protože výrobu elektrické energie z výfukových plynů považují za budoucí technologii. 

Je to přitom právě MGU-H, který se ukazuje jako nejsložitější a nejproblematičtější část. Společně s turbem je také nejvíce vyměňovanou částí. 

Brawn mluví o standardizaci MGU-H (když už by ho toleroval) a Christian Horner je radikálnější: „Pokud nebudou motory jednodušší a levnější, odcházíme.“

Foto: Getty Images  / Dan Istitene

Diskuze (41) Další článek: FIA chystá úpravu bodování pro zisk superlicence, F2 bude mít větší hodnotu
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
20. dubna | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10