Nepamatuji si, že bych měl někdy možnost řídit tak stabilní auto, říká Villeneuve po testu s Alpine

Jacques Villeneuve si v Monze vyzkoušel loňský vůz Alpine. Do současného či téměř současného vozu formule 1 usedl poprvé od roku 2006.
Foto: Getty Images / Clive Mason
Nepamatuji si, že bych měl někdy možnost řídit tak stabilní auto, říká Villeneuve po testu s Alpine | Foto: Getty Images / Clive Mason

Test v Monze se uskutečnil díky spolupráci s francouzskou televizí Canal+ a také tak trochu jako připomínka výročí Villeneuva titulu ve formuli 1.

„Auto bylo vlastně velmi stabilní, řídí se docela jednoduše, ale je má obrovskou přilnavost,“ řekl Villeneuve v rozhovoru pro Racingnews365.com.

„Ta rychlost... váš mozek má opravdu problém to pochopit. Jako kdybyste byli přilepeni k zemi a máte pocit, že se díváte na film a přitom rychle přetáčíte. Je to opravdu působivé.“

„Po kolech v simulátoru a po tom, co jsem viděl Estebana a Fernanda jet, jsem viděl, kde je brzdný bod. Říkal jsem si: ‚Dobře, tvůj mozek si pamatuje všechno: závodní stopy a všechno z doby před 15, 16 lety.‘ Pamatoval jsem si brzdné cedule, kde je potřeba brzdit, jak to udělat, všechno.“

„Paměť nezmizela. Ale když s tou pamětí jedete, šlápnete na brzdy a dobrzdíte, do zatáčky zbývá ještě 50 metrů!“

Villeneuva překvapil pokrok v aerodynamice za dobu, kdy ve F1 nezávodil. „I bez brzdění to vypadá, jako kdyby auto zpomaloval padák. Nepamatuji si, že bych měl někdy možnost řídit tak stabilní auto. Měl jsem obavy, zda dokážu udržet hlavu vzpřímeně, ale nějak se mi to podařilo. Dnes v noci budu umírat bolestí.“

Kanaďan se na test připravoval na simulátoru a z něj už tak nadšený nebyl. 

„Bylo mi z toho špatně,“ říká Villeneuve. „Když sešlápnete brzdový pedál, mozek si myslí, že sedíte v autě F1, a zapomíná, že jste v simulátoru. Myslí si, že na vás působí přetížení, i když to tak není. Místo toho, abyste cítili váhu pásů, cítíte váhu sedačky, což je opak toho, co byste měli cítit.“

„V tu chvíli si mozek říká, že je tady něco špatně, jako byste si vzali nějaké houbičky nebo tak něco. Proto se mozek snaží, aby vám bylo špatně – myslí si, že jste si vzali něco, co byste neměli.“

Další článek: Nezapomenutelné závody: Velká cena Itálie 2002 a vítězství Rubense Barrichella na domácí půdě Ferrari

Témata článku: ,

Aktuality

5. října | Podle MotorsportWeek představí Ferrari svůj hypercar pro Le Mans oficiálně 30. října v Imole během tradiční akcie Ferrari Finali Mondiali. Vůz by měl mít název F255. 
5. října | 30. narozeniny dnes slaví Kevin Magnussen. 
5. října | Podle dvou zdrojů BBC je velmi nepravděpodobné, že se tento týden dozvíme něco o rozp. stropech za rok 2021. Jiní říkají, že neslyšeli nic o dalším zpoždění. Dopoledne FIA uvedla, že dnes poskytne aktualizace ohledně harmonogramů procesu dodržování finančních předpisů. 
5. října | Jost Capito potvrdil, že na seznamu jezdců, které Williams zvažuje pro příští rok, je také Mick Schumacher. 

GP Japonska 2022

Pátek 7. října 2022
1. trénink Alonso
2. trénink 08.00–09.30
Sobota 8. října 2022
3. trénink 05.00–06.00
Kvalifikace 08.00–09.00
Neděle 9. října 2022
Závod 07.00