Pirelli před každým víkendem stanovuje minimální tlaky a další parametry pro své pneumatiky. Není příliš obvyklé, že by se údaje v průběhu víkendu měnily. A už vůbec ne směrem k nižším tlakům.
Pirelli stanovuje pro každý závodní víkend určité parametry – zejména minimální tlak. Občas se stane, že po pátečních trénincích dojde k úpravě některého z parametrů.
Obvykle je minimální tlak v některých pneumatikách pro zbytek víkendu zvýšen. Tentokrát ale jdeme opačným směrem. U zadních pneumatik bude tlak snížen z 21 na 20 psi. Podle webu The Race se tak stalo poprvé od roku 2017.
V Bahrajnu je velmi horko. Oproti testům v únoru má trať o 30 °C více. Jezdci si včera stěžovali na nedostatek přilnavosti.

Původní parametry
Foto: Pirelli
Dokonce i časy, které jsme zatím viděli, jsou ve srovnání s testy pomalejší, ačkoliv by to mělo být spíše obráceně. V testech zajel na směsi C3 Carlos Sainz čas 1:29.348. Oscar Piastri vyhrál druhý trénink s časem 1:30.505.
„Od osmé zatáčky se zadní pneumatiky potýkají s problémy. Takže do 14. zatáčky je to výzva,“ řekl šéfinženýr Williamsu Paul Williams.
Většina jezdců si stěžovala na nedostatek přilnavosti. Pokud vůz klouže, tak se pneumatiky zahřívají ještě více a situace se dále zhoršuje.
Stěžoval si i Lando Norris, i když McLaren by na tom měl být nejlépe. Podle telemetrie získali jezdci McLarenu na soupeře nejvíce času po 9. / 10. zatáčce, kde dokázali (na rozdíl od ostatních) své pneumatiky stále udržet v provozním okně nebo v jeho blízkosti.
Není to ale tak, že by po snížení tlaku přišel McLaren o výhodu. Změna by mu naopak mohla pomoci, protože i když na tom byl v jednom kole lépe než soupeři, i on měl problémy.