Není to tak drastické, říká Steiner o plánu omezit silné týmy ve vývoji aerodynamiky

Ve formuli 1 se nedávno objevily plány na omezení vývoje aerodynamiky u týmů s lepší výkonností. Podle Günthera Steinera by něco takového pomohlo snížit ztrátu menších stájí na ty nejlepší.
Není to tak drastické, říká Steiner o plánu omezit silné týmy ve vývoji aerodynamiky

Podle navrhovaného plánu na zajištění větší vyrovnanosti startovního pole by mohly být týmy z čela výsledkové listiny omezovány na vývoji aerodynamiky tak, aby se přestaly stále více rozevírat nůžky mezi špičkou a středem pole. Největším stájím by na příklad mohl být omezen využitelný čas pro testování ve větrném tunelu.

Šéf týmu Haas Günther Steiner poskytl na toto téma rozhovor webu RaceFans, ve kterém doufá, že by takové opatření pomohlo méně majetným týmům k dosažení lepších výsledků.

„Stále se o tom diskutuje. Není to tak drastické, jak to zní. Dává to šanci méně úspěšným týmům dosáhnout nějakých výsledků v souboji s velkými stájemi,“ přemýšlí o návrhu Steiner.

„Myslím, že je to fér. A nezastavuje to vývoj technologie. Formule 1 by stále byla technologickým vrcholem motorsportu.“

Podle Steinera musí být zavření továren prodlouženo

Podle Steinera musí být zavření továren prodlouženo

V některých šampionátech se běžně používají různé balanční systémy k zajištění větší vyrovnanosti startovního pole. Vytrvalostní mistrovství světa WEC využívalo „Equivalence of Technology“ na pomoc soukromým týmům v boji s Toyotami. Tento systém ale neuspěl, a tak se pro sezónu 2019/2020 přešlo k mnohem tvrdšímu hendikepu za úspěch. Pro různé šampionáty sportovních vozů GT3 je naopak typické nastavování „Balance of Performace“, to ale podle Steinera nelze srovnávat s tím, o čem se diskutuje ve formuli 1.

„Pouze by to dávalo týmům větší šanci na konkurenceschopnost bez omezování výkonnosti, bez využívání balastů a bez zmenšování restriktorů.“

Navrhovaný plán by navíc dle Steinerova názoru umožnil týmům dohnat ztrátu během sezóny, pokud by se před tím dopustily chybného vývojového kroku.

„Ale když jste k ničemu nebo nejste dobrý tým, tak vám to příliš nepomůže,“ dodal svérázný boss amerického Haasu.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Postavte si modely red bullu a toro rosso z papíru

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.