Není to levné, je to drahé, říká Racing Point o okopírování Mercedesu

Než do F1 vtrhla kauza Ferrari a koronavir, řešila se podobnost letošního vozu Racing Pointu a loňského mercedesu.
Není to levné, je to drahé, říká Racing Point o okopírování Mercedesu

Postavit vůz podobný mercedesu nebylo podle Racing Pointu před letošním rokem možné kvůli nedostatku zdrojů.

Někteří soupeři nejsou spokojeni s postupem Racing Pointu, protože věří, že všechny týmy F1 by měly navrhovat a stavět vlastní auta. Racing Point však říká, že udělal pouze to, co je povoleno v pravidlech.

Technický ředitel Andrew Green uvedl, že rozhodnutí opustit svůj vlastní design a sledovat něco úplně jiného, ​​co už bylo prokázáno jiným týmem jako úspěšné, bylo výsledkem toho, že tým měl k dispozici peníze na podobný krok.

Racing Point je v klidu, nespolehlivosti motorů Mercedes se nebojí

Racing Point je v klidu, nespolehlivosti motorů Mercedes se nebojí

„Nemohli jsme jít touto cestou dříve,“ řekl Green pro Motorsport.com. „Naše ruce byly po mnoho let finančně svázané. Museli jsme přenést obrovské množství dílů z jednoho roku na další. Nebylo možné provést reset, jako jsme to udělali. Neměli jsme finanční zdroje, neměli jsme lidi a neměli jsme ani výrobní schopnosti, abychom mohli udělat to, co jsme udělali teď. Vyžaduje to spoustu změn v infrastruktuře.“

Podle Greena je spolupráce s jiným týmem smysluplná. „Takto jsme pracovali od té doby, kdy jsme spolupracovali s McLarenem na hydraulice převodovky. Od roku 2015 máme převodovku a hydrauliku Mercedesu a tento rok jsme jen mírně rozšířili tuto nabídku.“

V roce 2021 se změní pravidla ale podle Greena budou i nadále existovat nákladové výhody podobného přístupu.

„Můžeme sedět na ocase některých velkých týmů,“ pokračuje. „A proč ne? Pro tým jako my se 400 až 500 lidmi je to skvělé místo.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Princ Harry a Lewis Hamilton otevřeli v Silverstonu nové muzeum

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.
14. září | Zemřel Břetislav Enge... otec jediného českého pilota ve F1, který byl sám skvělým závodníkem.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)