Dvojnásobný mistr světa si nemyslí, že by vozy F1 mohly mít v dohledné době zásadně nižší hmotnost.
Při posuzování současné generace monopostů F1, si spousta pilotů stěžuje na to, že jsou vozy zkrátka příliš těžké.
Čísla jim dávají za pravdu. Od začátku milénia se zvýšila minimální hmotnost vozů F1 prakticky o 200 kg na současných 798 kg (vč. jezdce, bez paliva).
Za zvýšením hmotnosti stojí řada faktorů. Nynější monoposty jsou těžší kvůli bezpečnostním prvkům, ale i vinou hybridních pohonných jednotek.
I když by FIA ráda hmotnost vozů F1 snížila, úřadující světový šampion Max Verstappen je toho názoru, že dosáhnout toho bude náročné.
„Upřímně řečeno, je to trochu nereálné,“ uvedl Nizozemec, kterého cituje Autosport.
„Od roku 2026 budeme mít větší baterii, která bude vážit mnohem více, takže nevím, zda se ubíráme správným směrem. Vždycky budu pro lehčí auta,“ prohlásil Verstappen s tím, že mu v tomto ohledu více vyhovovala předchozí generace monopostů, která se využívala až do konce sezony 2021.
„Auto z roku 2021 se mi líbilo více, než to, které máme teď, pokud jde o to, jak bylo agilní. Teď se vůz v nízkých rychlostech chová trochu jako loď,“ přirovnal pilot Red Bullu.