Nenávidím DRS, říká slavný inženýr Ferrari Mauro Forghieri

Mauro Forghieri pracoval u Ferrari v letech 1962 až 1981 a podílel se na řadě úspěchů vzpínajícího se koně.
Nenávidím DRS, říká slavný inženýr Ferrari Mauro Forghieri

„Enzo Ferrari změnil můj život, když mě 31. října 1961 pověřil celým motorsportem a výzkumnými aktivitami,“ vzpomíná Forghieri pro web FIA.

V té době mu bylo jen 26. „Žil jsem v dobách, které byly někdy těžké, někdy tragické, ale častěji zkrátka vzrušující.“

„Musím se přiznat, že jsem vždy upřednostňoval formuli 1 před sportovními prototypy, a to z důvodu těsného, ​​agresivního závodění kolo na kolo ve srovnání s bitvami na dlouhé vzdálenosti u sportovních vozů.“ 

„Jak bych například mohl zapomenout na okamžik, kdy Gilles Villeneuve poctil Ferrari prvním vítězstvím v éře turbo motorů v Monaku v roce 1981? Byl to okamžik nesmírného štěstí a po něm následovalo stejně velké vítězství ve španělské Jaramě. To byly dvě nezapomenutelná vítězství z těch mnoha.“

Jacques Villeneuve: Gilles byl můj hrdina, ale ne otec

Jacques Villeneuve: Gilles byl můj hrdina, ale ne otec

Forghieri sleduje formuli 1 také dnes. „Přechod k hybridnímu pohonu je správný, ale chtěl bych více skutečného předjíždění. Jediný způsob, jak toho dosáhnout, je zbavit se DRS, která nenávidím, snížit aerodynamický přítlak a dát všechny inovace do oblasti, která se nachází mezi osami kol. Během předjíždění by bylo méně turbulencí a méně překážek.“ 

„Pak bych odstranil mnoho pravidel týkajících se motorů, což by umožnilo více představivosti.“

Foto: Getty Images

Diskuze (4) Další článek: Räikkönen se může stát nejzkušenějším jezdcem v historii. Vůbec mě to nezajímá, říká Iceman
15:15 | Podle Mercedesu Hamilton kvůli poškození předního křídla po kontaktech s Oconem a Verstappenem přišel o 0,4 s na kolo. Hamilton po těchto kontaktech zajel ve 47. z 50 kol nejrychlejší kolo závodu.
9:38 | Update o Fittipaldim po včerejší nehodě ve F2. Jeho bratr Pietro Fittipaldi uvedl: Má zlomeninu na pravé patě, ale naštěstí jsou věci mnohem lepší, než jsme všichni očekávali. Děkuji FIA, týmu a veškerému lékařskému personálu zde v Saúdské Arábii.
22:47 | Théo Pourchaire uveřejnil na twitteru, že je celkově v pořádku, ale neví, zda za týden pojede. Enzo Fittipaldi je podle něj zraněný.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00