Nenávidím DRS, říká slavný inženýr Ferrari Mauro Forghieri

Mauro Forghieri pracoval u Ferrari v letech 1962 až 1981 a podílel se na řadě úspěchů vzpínajícího se koně.
Nenávidím DRS, říká slavný inženýr Ferrari Mauro Forghieri

„Enzo Ferrari změnil můj život, když mě 31. října 1961 pověřil celým motorsportem a výzkumnými aktivitami,“ vzpomíná Forghieri pro web FIA.

V té době mu bylo jen 26. „Žil jsem v dobách, které byly někdy těžké, někdy tragické, ale častěji zkrátka vzrušující.“

„Musím se přiznat, že jsem vždy upřednostňoval formuli 1 před sportovními prototypy, a to z důvodu těsného, ​​agresivního závodění kolo na kolo ve srovnání s bitvami na dlouhé vzdálenosti u sportovních vozů.“ 

„Jak bych například mohl zapomenout na okamžik, kdy Gilles Villeneuve poctil Ferrari prvním vítězstvím v éře turbo motorů v Monaku v roce 1981? Byl to okamžik nesmírného štěstí a po něm následovalo stejně velké vítězství ve španělské Jaramě. To byly dvě nezapomenutelná vítězství z těch mnoha.“

Jacques Villeneuve: Gilles byl můj hrdina, ale ne otec

Jacques Villeneuve: Gilles byl můj hrdina, ale ne otec

Forghieri sleduje formuli 1 také dnes. „Přechod k hybridnímu pohonu je správný, ale chtěl bych více skutečného předjíždění. Jediný způsob, jak toho dosáhnout, je zbavit se DRS, která nenávidím, snížit aerodynamický přítlak a dát všechny inovace do oblasti, která se nachází mezi osami kol. Během předjíždění by bylo méně turbulencí a méně překážek.“ 

„Pak bych odstranil mnoho pravidel týkajících se motorů, což by umožnilo více představivosti.“

Foto: Getty Images

Další článek: Räikkönen se může stát nejzkušenějším jezdcem v historii. Vůbec mě to nezajímá, říká Iceman

14:32 | Russell dostal varování (vyjel na trať, když vlály červené vlajky)
13:48 | Upravené limity tratě pomohly, ale i tak bylo v posledním tréninku smazáno 24 časů ... 21 v první, 3 ve čtvrté zatáčce.
13:31 | Russell jde před stewardy. Na trať vyjel ve chvíli, kdy na konci boxové uličky svítilo červené světlo (kvůli červeným vlajkám).
12:08 | Pokud Albon skončí, přijde do Red Bullu někdo mimo program Red Bullu (tedy ani Kvjat a ani Gasly). Potvrdil to Horner. Red Bull stále věří Albonovi (zatím).

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)0
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10