Nenávidím DRS, říká slavný inženýr Ferrari Mauro Forghieri

Mauro Forghieri pracoval u Ferrari v letech 1962 až 1981 a podílel se na řadě úspěchů vzpínajícího se koně.
Nenávidím DRS, říká slavný inženýr Ferrari Mauro Forghieri

„Enzo Ferrari změnil můj život, když mě 31. října 1961 pověřil celým motorsportem a výzkumnými aktivitami,“ vzpomíná Forghieri pro web FIA.

V té době mu bylo jen 26. „Žil jsem v dobách, které byly někdy těžké, někdy tragické, ale častěji zkrátka vzrušující.“

„Musím se přiznat, že jsem vždy upřednostňoval formuli 1 před sportovními prototypy, a to z důvodu těsného, ​​agresivního závodění kolo na kolo ve srovnání s bitvami na dlouhé vzdálenosti u sportovních vozů.“ 

„Jak bych například mohl zapomenout na okamžik, kdy Gilles Villeneuve poctil Ferrari prvním vítězstvím v éře turbo motorů v Monaku v roce 1981? Byl to okamžik nesmírného štěstí a po něm následovalo stejně velké vítězství ve španělské Jaramě. To byly dvě nezapomenutelná vítězství z těch mnoha.“

Jacques Villeneuve: Gilles byl můj hrdina, ale ne otec

Jacques Villeneuve: Gilles byl můj hrdina, ale ne otec

Forghieri sleduje formuli 1 také dnes. „Přechod k hybridnímu pohonu je správný, ale chtěl bych více skutečného předjíždění. Jediný způsob, jak toho dosáhnout, je zbavit se DRS, která nenávidím, snížit aerodynamický přítlak a dát všechny inovace do oblasti, která se nachází mezi osami kol. Během předjíždění by bylo méně turbulencí a méně překážek.“ 

„Pak bych odstranil mnoho pravidel týkajících se motorů, což by umožnilo více představivosti.“

Foto: Getty Images

Diskuze (4) Další článek: Räikkönen se může stát nejzkušenějším jezdcem v historii. Vůbec mě to nezajímá, říká Iceman
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10