Nemůžete zavírat jezdce do bublin, míní Palmer

Pilot Renaultu patří k nejhlasitějším kritikům ochrany kokpitu. Pro rok 2018 FIA chystá zavedení používání takzvané svatozáře neboli halo.
Nemůžete zavírat jezdce do bublin, míní Palmer

Jolyon Palmer není příznivcem svatozáře, a to přesto, že na vlastní oči před osmi lety viděl tragickou nehodu Henryho Surteese při závodě formule 2 na Brands Hatch. Surteese tehdy usmrtila uvolněná pneumatika. 

„Byl jsem doslova o jedno jediné místo před Henrym, když se to stalo. Viděl jsem to přímo ve zpětných zrcátkách. V té době jsem si v podstatě ani nedokázal představit, že se něco takového může stát.

Byl jsem mladý a naivní závodník. Když jste svědkem něčeho takového, samozřejmě vás překvapí, co se v motorsportu může stát. V následujících osmi letech jsem ale normálně pokračoval v kariéře. A přestože jsem tu havárii měl přímo na očích, strach jsem si nepřipouštěl.

Nechci znít neuctivě. Chci jen říct, že k základním podmínkám závodění formulí je fakt, že jde o vozy s otevřeným kokpitem. Co se Henryho nehody týče, stalo se to na Brands Hatch, kde jsou velmi rychlé zatáčky s malými únikovými zónami.

Řešení zavěšení kol se od té doby změnilo. Pro formuli 1 jsou navíc pravidla ještě přísnější. Nemůžete ale piloty zavřít do bubliny. Vždy se může něco přihodit,“ připomněl Palmer. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (10) Další článek: Vasseur připustil, že Sauber může angažovat Leclerca
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.