Nemůžete zavírat jezdce do bublin, míní Palmer

Pilot Renaultu patří k nejhlasitějším kritikům ochrany kokpitu. Pro rok 2018 FIA chystá zavedení používání takzvané svatozáře neboli halo.
Nemůžete zavírat jezdce do bublin, míní Palmer

Jolyon Palmer není příznivcem svatozáře, a to přesto, že na vlastní oči před osmi lety viděl tragickou nehodu Henryho Surteese při závodě formule 2 na Brands Hatch. Surteese tehdy usmrtila uvolněná pneumatika. 

„Byl jsem doslova o jedno jediné místo před Henrym, když se to stalo. Viděl jsem to přímo ve zpětných zrcátkách. V té době jsem si v podstatě ani nedokázal představit, že se něco takového může stát.

Byl jsem mladý a naivní závodník. Když jste svědkem něčeho takového, samozřejmě vás překvapí, co se v motorsportu může stát. V následujících osmi letech jsem ale normálně pokračoval v kariéře. A přestože jsem tu havárii měl přímo na očích, strach jsem si nepřipouštěl.

Nechci znít neuctivě. Chci jen říct, že k základním podmínkám závodění formulí je fakt, že jde o vozy s otevřeným kokpitem. Co se Henryho nehody týče, stalo se to na Brands Hatch, kde jsou velmi rychlé zatáčky s malými únikovými zónami.

Řešení zavěšení kol se od té doby změnilo. Pro formuli 1 jsou navíc pravidla ještě přísnější. Nemůžete ale piloty zavřít do bubliny. Vždy se může něco přihodit,“ připomněl Palmer. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (10) Další článek: Vasseur připustil, že Sauber může angažovat Leclerca
16:11 | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10