Nemožnost využít slipstreamu stála Buttona účast v Q3

Týmový kolega Fernando Alonso se naopak mezi nejlepších deset kvalifikoval.
Nemožnost využít slipstreamu stála Buttona účast v Q3

Jenson Button je přesvědčen, že v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady mohl postoupit až do její třetí části, ve třetím sektoru však před sebou neměl nikoho, za kým by se vytáhl v aerodynamickém stínu, tak jako to díky němu udělal týmový kolega Fernando Alonso.

„Na zadní rovince jsem se neměl za kým vytáhnout,“ vysvětlil Button. „Fernando mohl, vytáhl se za mnou. Až do posledního sektoru to vypadalo slibně na desáté místo, ale pak jsem ztratil.“

„Zítra startujeme na nových pneumatikách, musíme z toho vytěžit maximum. A pokud bude mokro, měli bychom být v pohodě.“

Na dotaz, jaké umístění bylo v sobotní kvalifikaci možné, Button odpověděl: „Asi to, kde skončil Fernando, 10. místo.“

„My vždycky vypadáme o něco rychlejší v trénincích, nevím, jestli máme méně paliva, nebo jestli všichni pro kvalifikaci poladí motory. Snažíme se zlepšit, ale nevypadá to, že se nám to zrovna daří. Ale tohle je okruh, na kterém nikdo nečekal, že budeme tak konkurenceschopní jako v Monaku.“

Alonso poděkoval Buttonovi

Alonso ocenil Buttonovu pomoc na zadní rovince montréalského okruhu. S využitím aerodynamického stínu za vozem týmového kolegy se dostal do první desítky.

„Rozhodně víme, že ten stín tady udělá desetinu a půl, dvě desetiny a ve volném tréninku i v první části kvalifikace jsme viděli, že dvě desetiny tady znamenají i pět míst,“ řekl.

„Já jsem se v poslední jízdě hezky vyvezl a to stačilo, abych postoupil do Q3, takže mu děkuji.“

Alonso v loňském roce zažil v Kanadě frustrující závod, když se ve vysílačce dohadoval s týmem o tom, jak moc je potřeba šetřit palivo. Nejnovější úpravy motoru Honda však podle něj znamenají další krok k lepšímu.

„Myslím, že celý náš balík je konkurenceschopnější a to na pomalejších okruzích než Kanada, takže si myslím, že tyto dlouhé rovinky a velké akcelerace nejsou pro pohonnou jednotku, kterou právě máme, zrovna nejlepší.“

„Je to, jak jsem řekl, milé překvapení, že jsme konkurenceschopní, ale ještě přijdou závody, kde to bude lepší. Je to dobrý znak toho, kam směřujeme. Nové turbo, rekuperujeme víc energie, takže zítra v závodě by to měla být výhoda.“

„V kvalifikaci to není tolik znát, ale zítra v závodě budeme moci trochu víc tlačit na pilu. Myslím, že všechno je rozumnější než dvanáct měsíců dozadu, takže pojďme pokračovat tímto způsobem.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Poslední trénink ukončily v Montrealu červené vlajky, nejrychlejší Vettel

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10